Porsche Panamera Turbo S – letadlo Concorde má svého nástupce

Tři nej – nejrychlejší, nejvýkonnější a nejluxusnější model Panamera nese označení Turbo S. Modelový ročník 2014 dostal řadu technických vylepšení ,výkon 570 k a je možné jej objednat v prodloužené verzi Executive. Světová premiéra nové vlajkové lodi modelové řady Panamera se uskuteční na autosalonu v Tokiu.

Top model

Nový vrcholný model Porsche Panamera se vyznačuje výjimečně širokou škálou výbavy, která k top modelu luxusní třídy prostě patří. Panamera Turbo S má všechny dynamické jízdní asistenční systémy v základní výbavě. Systém Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) je aktivní systém omezující změnou tuhosti stabilizátorů naklánění karoserie, což přináší větší agilitu a současně zvýšenou míru komfortu. Systém Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) aktivně rozděluje točivý moment mezi jednotlivá kola zadní nápravy a společně s elektronicky řízeným zadním diferenciálem poskytuje lepší trakci. Keramické brzdy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) jsou odolné proti vadnutí a opotřebení. Posilovač řízení Plus mění svůj posilový účinek v závislosti na rychlosti jízdy. Podvozek Porsche Panamera Turbo S je samozřejmě vybaven také systémem Porsche Active Suspension Management (PASM), tedy aktivními tlumiči a adaptivním vzduchovým odpružením.

Díky novým turbodmychadlům a vyššímu tlaku vstřikovaného paliva vzrostl výkon na 570 k

Nárůst 50 k oproti modelu Panamera Turbo je výsledkem důkladné revize několika stěžejních komponent. Porsche v případě modelu Panamera Turbo S vsadilo na dvě nová větší turbodmychadla pracující s větším tlakem. Kromě toho došlo k nárůstu vstřikovacího tlaku paliva o 20 bar na 140 bar. Obě tato opatření společně přinášejí větší zatížení jednotlivých součástek, proto jsou například písty vyrobené z nové hliníkové slitiny a pístní kroužky mají speciální povrchovou úpravu.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Efektivněji míchaná směs vzduchu a paliva ve spalovacích komorách má za následek vyšší točivý moment, jenž vzrostl o 50 Nm na 750 Nm v rozmezí 2250 až 5000 ot./min. a s funkcí overboost se zvýší až na 800 Nm. Porsche Panamera Turbo S v kombinovaném režimu spotřebuje 10,2 l/100 km.

Na přání se dodává sportovní výfukový systém. Jedinečného zvukového zážitku je dosaženo pomocí akustického kanálu, který lze aktivovat stiskem tlačítka, přičemž tento kanál posílá zvuk motoru přímo do interiéru.

Paket Sport Chrono, pohon všech kol PTM a dvouspojková převodovka PDK

Pohon všech kol zajišťuje Porsche Traction Management (PTM), známý z 911 Carrery 4/4S911 Turbo/Turbo S. Paket Sport Chrono je součástí standardní výbavy a pouhým stiskem tlačítka koordinuje hnací sílu a podvozek. Kromě toho, v režimech „Sport“ a „Sport Plus“, stejně tak jako při plném plynu v režimu „Normal“, dochází k aktivaci funkce overboost, která dočasně zvyšuje plnicí tlak a umožňuje ještě mohutnější akceleraci. Funkce závodního startu Launch Control garantuje nejlepší možnou akceleraci z místa tím, že optimálně koordinuje odezvu řídicí jednotky motoru a program dvouspojkové převodovky Porsche Doppelkupplung (PDK). Díky přepracovanému softwaru řazení je dvouspojková převodovka PDK schopna řadit mezi sedmi rychlostními stupni rychleji. Panamera Turbo S tak zrychlí z 0–100 km/h za 3,8 sekundy.

Podvozek na vzduchu

Podvozek Porsche Panamera Turbo S je standardně vybaven všemi aktivními jízdními systémy, které má Porsche k dispozici. Hlavním prvkem je systém Porsche Active Suspension Management (PASM), který kombinuje adaptivní vzduchové odpružení a aktivní tlumiče. PASM průběžně upravuje tlumící síly a přizpůsobuje je stavu vozovky a jízdnímu stylu řidiče. Pomocí tlačítka PASM na středové konzole může řidič volit mezi třemi charakteristikami tlumičů – Comfort, Sport a Sport Plus. Adaptivní vzduchové odpružení nabízí taktéž možnost různých nastavení, čímž se otevírá ještě větší prostor pro možnosti podvozku. Řidiči tak mají na výběr mezi vysokou úrovní jízdního komfortu nebo velmi sportovní jízdní dynamikou.

Kombinace systémů PDCC a PTV Plus znamená, že model Turbo S je standardně vybaven nejmodernější verzí podvozku dostupnou pro modely Panamera. PDCC zabraňuje naklánění karoserie v zatáčkách pomocí stabilizátorů s aktivně proměnnou tuhostí na přední i zadní nápravě. Tento systém současně dokáže svojí činností ovlivnit vyváženost vozu, a tím i jeho agilitu ve všech rychlostech, a nabídnout optimální reakce automobilu na pohyby volantu, stejně jako působivý jízdní projev. Zvýšení příčného zrychlení a agility bylo dosaženo zásluhou optimálního vedení kol, pro které je příznačná zvýšená úroveň trakce. Změna tuhosti stabilizátorů mezi přední a zadní nápravou má současně pozitivní vliv na směrovou stabilitu vozu a jeho schopnost jízdy přímým směrem.

Nekompromisní TEST Porsche 911 Carrera 4S na polygonu

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Je-li zvolen jeden ze tří jízdních režimů, PDCC, PASM a vzduchové odpružení pracují vždy v součinnosti. Pokud je zvolen režim „Comfort“, systémy zprostředkovávají uvolněnou jízdu na nerovné vozovce. V režimech „Sport“ a „Sport plus“ ovlivňují aktivní zásahy systémů chování řízení a trakci a minimalizují náklony karoserie s cílem zajistit maximální výkon a agilitu.

Zajímá vás úsporná Panamera? Čtěte TEST Porsche Panamera Diesel

Výhody, které PDCC poskytuje z hlediska jízdní dynamiky, jsou dále posíleny systémem Porsche Torque Vectoring a elektronicky řízeným variabilním závěrem zadního diferenciálu. Systém optimalizuje řízení a trakci pro sportovní jízdní zážitky.

Keramika

Panamera Turbo S je standardně dodávána s keramickými brzdami PCCB. Tyto keramické brzdy se žlutými brzdovými třmeny nabízejí oproti běžným ocelovým kotoučům následující výhody – mají přibližně o 50 % nižší hmotnost a rychlejší reakce a nereznoucí kroužky brzdových třmenů zaručují maximální výkon.

Dvoubarevný kožený interiér a komfortní sedadla

Syntézu exkluzivity a sportovnosti v interiéru reprezentuje standardně dodávané dvoubarevné kožené čalounění. Dalším obzvláště unikátním prvkem je nově nabízený paket interiéru v tmavém provedení odstínu Burl Walnut. Nový dekor zahrnuje náznak červené barvy, a přitom působí nevtíravým dojmem. Vnitřek modelu Panamera Turbo S je doplněn o loga Porsche na opěrkách hlavy předních sedadel.

Přední elektricky ovládaná sedadla, pohyblivá ve čtrnácti směrech, jsou součástí standardní výbavy a pro vynikající komfort je lze kombinovat s paměťovou funkcí. Paket paměťové funkce obsahuje kromě jiného možnost prodlužovat délku sedáku či měnit polohu bederní opěrky a elektricky stavitelného volantu. Stejně jako sedadla vpředu, tak i ta vzadu jsou standardně vyhřívaná. Model Panamera Turbo S Executive (o 15 cm delší rozvor) má ve standardní výbavě ventilační funkci sedadel. Na přání dodávaná adaptivní sportovní sedadla modelu Panamera Turbo S ke standardním sedadlům přidávají komfortní paměťový paket, výraznější boční vedení a elektrické nastavování v osmnácti směrech. Dvě samostatná sedadla v zadní části vozu s vyklápěcí centrální loketní opěrkou nabízejí velkorysý prostor pro nohy a hlavu i pro osoby vysokého vzrůstu. Cestující v zadní části modelu Panamera Turbo S Executive mají k dispozici ještě větší porci luxusu: před zadními sedadly je o dvanáct centimetrů více prostoru v oblasti nohou, všechna sedadla disponují aktivní ventilací a vzadu jsou také elektrické sluneční clony, které poskytují ještě více soukromí. Oba cestující na zadních sedadlech jsou chráněni bočními airbagy.

Ceny

Cena nového modelu Porsche Panamera Turbo S stojí € 180 027 a Panamera Turbo S Executive je k zakoupení za cenu € 197 041. Obě uvedené ceny jsou včetně DPH. Modely lze objednat již nyní v autorizovaných Porsche Centrech v Praze a Brně. Objednané vozy budou k vyzvednutí od 31. ledna 2014.

Podobné články:

Napsat komentář