Paceman, první Sports Activity Coupé ve své třídě, přichází ve vrcholné verzi John Cooper Works. Spolu s Countrymanem přináší do řad MINI JCW nové pořádky a to pohon všech kol a možnost automatické převodovky.
Standardní rozlišovací mimikry Pacemanu JCW jsou aerodynamický kit, 18“ kola z lehkých slitin (19“ kola jsou za příplatek), sportovní výfukový systém s dvojicí koncovek a prahové lišty s logem John Cooper Works. Vzorník barev obsahuje bílou, černou a červenou označovanou jako Chili Red. Protože mluvíme o MINI, tak kontrast barev střechy a vnějších zpětných zrcátek vůči karoserii možný je. Dokonce bychom řekli, že kontrastní barvy jsou v případě MINI nutností.
Motor
MINI John Cooper Works Paceman čerpá svou sílu ze čtyřválce o objemu 1598 ccm. Nejnovější generace JCW přeplňovaného agregátu obsahuje vyztužené písty, lehkou klikovou hřídel a hliníkový blok motoru. Optimalizovány byly chladicí soustava, přívod vzduchu a odvod výfukových plynů. Dvoukomorové turbodmychadlo Twin-scroll, přímé vstřikováním paliva a variabilní zdvih ventilů založený na technologii Valvetronic od BMW, se podílejí na „živosti“ motoru.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Motor je naladěn na výkon 160 kW (218 k) a točivý moment 280 Nm, který je dostupný v rozmezí 1900 a 5000 ot./min., přičemž na krátkou dobu mezi 2100 a 4500 ot./min. poskočí krouťák díky overboostu na rovných 300 Nm.
Převodovku si lze vybrat – manuální nebo automatickou, obě mají 6 stupňů. Automat Steptronic umožňuje řidiči přeřazovat ručně pomocí páky na středové konzole nebo pádly řazení na volantu. Volba převodovky nemá žádný vliv na akceleraci z 0–100 km/h, Paceman to zvládá za 6,9 sekundy. Maximální rychlost činí s manuálem 226 km/h, s automatem 224 km/h. Ekonomice provozu nahrávají rekuperační systém, Start/Stop systém a ukazatel řazení (u aut s manuální převodovkou). Kombinovaná spotřeba paliva je 7,4 (manuál) a 7,9 l/100 km (automat).
Pohon všech kol ALL4
MINI John Cooper Works Paceman je standardně čtyřkolka. Jeho pohon všech kol ALL4 rozděluje prostřednictvím elektromagnetické lamelové spojky sílu mezi obě nápravy v poměru 50:50 (za běžných podmínek). V kooperaci s elektronikou ALL4 je stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control), který dává pohonu ALL4 odezvy extrémně krátké době a umožňuje tak provádět změny v distribuci točivého momentu. Přítomna je rovněž kontrola trakce DTC (Dynamic Traction Control). Podvozek zahrnuje sportovní tlumiče a pružiny (o 10 mm nižší světlá výška oproti standardnímu Pacemanu), silnější stabilizátory, výkonný brzdový systém původem od Brembo a elektromechanický posilovač řízení.
Interiér
John Cooper Works Paceman vás na palubě uvítá sportovním volantem s červeným prošíváním, budíky s tmavým pozadím, antracitovou barvou stropu, řadicí pákou s červenou kulisou a červenými švy na manžetě, dále podlahovými koberci a látkovými sportovními sedadly, taktéž s červeným prošíváním. Kožená sportovní sedadla jsou k dispozici za příplatek. Standardní černé Piano Black lišty lze nahradit červenými, aby „designový“ dojem z interiéru byl maximální.
Kdy bude mání?
MINI John Cooper Works Paceman slaví svou světovou premiéru na autosalonu v Detroitu v lednu 2013, s jeho uvedení na trh se počítá v březnu 2013.
Podobné články:
- MINI Paceman a Countryman po MINIaturní modernizaci
- MINI John Cooper Works – nový model výkonově roste
- MINI Countryman z dílny Johna Coopera
- MINI John Cooper Works 2015 od 796 900 Kč
- POTVRZENO: MINI JCW GP zajelo Nürburgring s časem 8:23