Mazda CX-5 vstupuje do segmentu kompaktních SUV, který musí umět víc než jen dobře vypadat. Výbava, prostornost, úspornost motorů a cena jsou hlavními kritérii v této kategorii. Zdá se, že CX-5 tohle všechno má. Pojďme si ji více přiblížit.
Po CX-7 přichází Mazda s menším, ale o to sebevědomějším modelem CX-5. Hodnocení vzhledu necháme na vás, jen dodáme, že CX-5 je první sériová Mazda s designem KODO. Jsou to ale technologie, které patří mezi největší přednosti tohoto SUV. Řeč je o SKYACTIV, kterým se Mazda chlubí u motoru, podvozku a překvapivě i u karoserie. Co by vás vedle úsporných motorů mohlo zajímat, jsou plně variabilní zadní sedadla, audio BOSE, navigace s technologií TomTom a cena vrcholné verze, která činí cca 830 tisíc korun.
Contents
Pohon
CX-5 se nabízí jak s pohonem předním kol, tak s pohonem všech kol. Z nabízených motorů můžete vybírat mezi benzínovým dvoulitrem a naftovou dvadvojkou. K nim si můžete zvolit 6stupňovou manuální či automatickou převodovku. Za zmínku stojí systém i-stop, kterým jsou vybaveny všechny verze CX-5. Jedná se chytrý start/stop systém, který pro opětovné nastartování využívá energii ze spalování. Řídicí jednotka zastaví cyklus motoru v optimální fázi pro jeho opětovné spuštění. Ještě před samotným vypnutím motoru systém monitoruje polohu všech pístů, aby vypočítal, který z válců umožní nejefektivnější nastartování.
motor | SKYACTIV-G 2,0 | SKYACTIV-D 2,2 | SKYACTIV-D 2,2 |
---|---|---|---|
palivo | benzín | nafta | nafta |
pohon | 4×4 | 4×4 | 4×4 |
počet válců | 4 | 4 | 4 |
objem motoru (ccm) | 1998 | 2191 | 2191 |
výkon (kW) | 118 | 110 | 129 |
točivý moment (Nm) | 208 | 380 | 420 |
akcelerace 0–100 km/h (s) | 10,5/9,6 | 9,4/10,2 | 8,8/9,4 |
maximální rychlost (km/h) | 197/187 | 197/194 | 207/204 |
převodovka | 6M/6A | 6M/6A | 6M/6A |
kombi. spotřeba (l/100 km) | 6,6/6,6 | 4,7/5,5 | 4,7/5,5 |
pohotovostní hmotnost (kg) | 1500/1530 | 1605/1615 | 1605/1615 |
objem zavazadelníku (l) | 463–1620 | 463–1620 | 463–1620 |
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Pozn.: údaje uvedené před lomítkem se vztahují k manuální převodovce (6M), údaje za lomítkem naopak k automatické (6A)
Výbava
• Zábavní a informační systém zahrnuje následující prvky:
– Kromě ovladačů na volantu CX-5 jako první Mazda disponuje rozhraním HMI (ovládajícím navigaci či zábavní systém) na středové konzole.
– Dotykový displej s úhlopříčkou 15 centimetrů umístěný ergonomicky nad středovou konzolou.
– Připojení USB a Bluetooth®, schopnost komunikace s přehrávačem iPod® (včetně přenosu informací o skladbě) a konektor AUX, to vše v základní výbavě.
• Průběžně aktualizovaný navigační systém Mazda založený na technologii společnosti TomTom®.
• Bezdrátové připojení mobilního telefonu s pomocí technologie Bluetooth®.
• Prémiový audiosystém BOSE® s devíti reproduktory, navržený speciálně pro CX-5.
• Zdokonalené řízení klimatizace:
– Jeden z nejlepších systémů chlazení a topení v daném segmentu navzdory snížené hmotnosti a menší spotřebě energie.
– Nové elektrické čerpadlo zahřívá nebo chladí kabinu, i když je motor vypnutý (například systémem i-stop).
• Komplexní parkovací asistent kombinuje senzory vpředu a vzadu (upozorňující na překážku zvukem i vizuálně na displeji) s integrovanou parkovací kamerou.
• Zatmavená zadní okna pro více soukromí.
Bezpečnost
• Protikolizní systém Smart City Brake Support automaticky zabrzdí vozidlo před hrozící srážkou v rychlosti do 30 km/h, aby snížil nebo eliminoval riziko poranění během čelního nárazu.
• Systém varování před neúmyslným vybočením z jízdního pruhu upozorní řidiče na nechtěnou změnu směru.
• Systém pro hlídání mrtvého úhlu monitoruje vozy jedoucí v levém a pravém pruhu a upozorňuje na jejich blízkost řidiče.
• Funkce pro vypnutí/zapnutí dálkových světel High Beam Control automaticky přepíná mezi dálkovými a potkávacími světly. Zabraňuje tím oslnění ostatních řidičů a zároveň optimalizuje využití dálkových světel, aby řidič v noci viděl co nejlépe.
• Adaptivní bi-xenonové světlomety.
• Elektrický posilovač řízení upravuje zpětnou vazbu v závislosti na jízdní situaci.
• Asistent rozjezdu do kopce Hill Launch Assist ovládá tlak v brzdové soustavě, čímž zabraňuje nechtěnému couvnutí při rozjezdu do svahu.
• K dispozici je protiblokovací systém brzd s elektronickým rozdělením brzdné síly, brzdový asistent, systém řízení jízdní stability a protiprokluzový systém.
K pasivní bezpečnosti patří:
• Velmi tuhá karoserie SKYACTIV byla navržena tak, aby dosáhla špičkových výsledků v nárazových testech.
• Vysokopevnostní ocel s pevností 1800 MPa použitá v konstrukci nárazníků se v automobilech objevuje vůbec poprvé.
• Řidič má široké zorné pole, a tím i excelentní výhled z kabiny.
• Sedadla se podílejí na ochraně cestujících (jejich konstrukce chrání krční páteř při nárazu zezadu).
• Bezpečnostní pásy jsou vybaveny omezovači tahu, aby snížily riziko poranění hrudníku.
• V základní výbavě jsou přední, boční a okenní airbagy.
• Přední nárazník, maska chladiče a kapota byly navrženy tak, aby snižovaly riziko poranění chodců.
Ceny
Na českém trhu je k dispozici čtveřice výbav – Emotion, Challenge, Attraction a Revolution. Základní benzínový model s pohonem předních kol začíná na 499 900 Kč, ale v případě SUV dává smysl pohon všech kol.
motor | 2,0 benzín | 2,0 benzín | 2,2 diesel (110 kW) | 2,2 diesel (110 kW) | 2,2 diesel (129 kw) | 2,2 diesel (129 kW) |
---|---|---|---|---|---|---|
převodovka | manuální | automatická | manuální | automatická | manuální | automatická |
cena vč. DPH (Kč) | 649 900,– | 699 900,– | 699 900,– | 749 900,– | 781 900,– | 831 900,– |
Oficiální video
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.