Lexus GS F – moderní superlimo s atmosférickým osmiválcem

F jako Fuji, Fuji Speedway. Pod kapotou atmosférický pětilitr s výkonem 477 koňských sil a na cenovce částka 2 559 000 Kč. Tradiční sportovní limuzíny, zejména ty německé, musí počítat s novým soupeřem.

Vývoj a testování na Fuji Speedway

GS F nabízí atmosférický agregát V8 5,0 l o maximálním výkonu 351 kW (477 k) při 7100 ot/min., v pásmu 4800 až 5600 ot/min. disponuje agregát silou 530 Nm. Motoru sekunduje 8stupňový automat SPDS (Sport Direct Shift). K ještě lepším vlastnostem převodovky přispívá technologie řazení Lexus G AI-SHIFT (řazení s umělou inteligencí využívající G-senzor). 

Režimy jízdy

Systém Drive Mode Select nabízí režimy NORMAL, ECO, SPORT S a SPORT S+. V režimu SPORT S systém automaticky navolí vhodný převodový poměr pro sportovní způsob jízdy v návaznosti na údaje senzoru zrychlení vozidla a průběžné sledování stupně otevření škrticí klapky. Regulace G AI-SHIFT dokáže radost za volantem ještě umocnit krátkými meziplyny při řazení směrem dolů. Při jízdě v nejostřeji naladěném režimu SPORT S+ přispívá k dynamické jízdě i snaha systému udržovat vyšší otáčky motoru. Po modelu RC F dostal GS F elektronický diferenciál TVD s módy standard, slalom a track

Brzdy Brembo

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Brzdnou sílu zajišťují brzdy s monoblokovými brzdovými třmeny z lehké a velmi tuhé slitiny (se šesti pístky) a brzdovými kotouči o průměru 380 mm vpředu, resp. monoblokovými brzdovými třmeny z hliníku se čtveřicí pístků a brzdovými kotouči o průměru 345 mm na zadní nápravě. Odvětrávané brzdové kotouče jsou na brzdných plochách opatřeny drážkami kvůli stabilnímu účinku a vyšší odolnosti vůči vadnutí brzd, a dále žebry ve tvaru spirály, která přispívají k vynikajícímu chlazení kotoučů.

Dalším prvkem odlišujícím tento model jsou jasně oranžové přední i zadní brzdové třmeny zdobené logem Lexus „F“, stejně tak jako nabídka dvojice vícepaprskových odlehčených 19″ kol z kovaného hliníku, obutých do nízkoprofilových pneumatik o rozměru 255/35 R19 vpředu, resp. 275/35 R19 vzadu.

Levnější než německá konkurence

Lexus GS F se bude na českém trhu prodávat s cenou od 2 559 000 Kč a zájemci si mohou pořídit prodlouženou pětiletou záruku.

  • Mercedes-Benz E63 AMG od 2 652 320 Kč 
  • BMW M5 od 2 896 400 Kč
  • Audi RS7 Sportback od 3 065 900 Kč

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.