Jeep Cherokee – offroadové geny na ústupu?

Když loni Jeep světu ukázal novou generaci svého nosného modelu Cherokee, způsobil většině lidí šok. V březnu v Ženevě byla předvedena evropská verze. Tu již nyní lze pořídit i v Česku. Je Jeep Cherokee stále tím „nářadím“ do terénu jak kdysi býval nebo se mu více líbí ve městě? Čtěte.

Vizáž

Názory na designové ztvárnění jsou nepochybně subjektivní záležitostí. Cherokee modelového roku 2014 se vydal cestou originality. V době unifikace, kdy většina nových modelů začíná splývat, nového Jeepa nelze na silnici přehlédnout. Po předchozích fádních generacích to lze brát jen jako plus. Sedm charakteristických vertikálních otvorů v masce a trojice pod sebou usazených světlometů má své kouzlo. Do prodeje jdou dvě vzhledové varianty – standardní (silniční) a „offroadovější“ Trailhawk. Ten má modifikovaný nenalakovaný přední nárazník, černě lakovaná kola a k terénnímu nasazení dostal i odpovídající výbavu.

Italská technika

Zařazení značky Jeep do koncernu Fiat nutně přináší sdílení skupin. Poprvé nestojí Cherokee na klasickém rámu, ale dostal upravenou podvozkovou platformu z Dodge Dart (technicky vycházející z Giulietty od Alfy Romeo). Na poli agregátů Italové propůjčili Cherokeemu své dvoulitrové turbodiesely Multijet II. Benzínové motory zastupuje šestiválec 3,2 litru Pentastar (275 k, 325 Nm) v kooperaci výhradně s devítistupňovou automatickou převodovkou ZF. Zmíněné nafťáky jsou v nabídce dva, ve 140 a 170 koňové verzi. Slabší s šestistupňovou manuální skříní, silnější s devítistupňovým automatem. Pro základní diesel je k mání „městská“ verze s pohonem přední nápravy. Ostatní specifikace jsou již dle dobrých zvyků v této třídě hnána vpřed všemi koly. Velikostně vstupuje Cherokee do konkurenčně nabité kategorie středně velkých SUV, jako jsou Audi Q5 či BMW X3. Za základní cenu od 885 tisíc Kč dostanete solidně vybavené SUV o délce 4,6 metru se zavazadelníkem objemu 500 litrů.

Za kolik?

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Jak jsem již zmínil, Cherokee startuje na 885 000,– Kč jako předokolka se slabším 140 koňovým dieselem a šestistupňovým manuálem ve výbavě Longtitude. V základní ceně obdržíte například bezklíčový vstup, tempomat, denní LED světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, sedmnáctipalcové elektrony nebo multimediální systém s pětipalcovým dotykovým systémem. Pokud sháníte vůz pro jízdu mimo zpevněné komunikace, bude lepší volbou benzin s automatem ve výbavě Trailhawk od 1 249 000,– Kč. Tato verze přináší mimo pohon všech kol a zejména paket pro offroadové výlety. K základní Longtitude přidává zadní uzávěru diferenciálu, ochranné kryty podvozku či asistent sjíždění kopců.

Co raději zkusit Jeep Grand Cherokee?

Názor TopDrive

„Esúvéčko“ pro individualisty. Nabídne slušnou výbavu za přijatelnou cenu. Lehkým hendikepem vůči konkurenci budou jen tři motory v nabídce a menší míra indivizualizace. Naopak trefou do černého je drsná verze Trailhawk.

Podobné články:

Napsat komentář