reklama Suzuki

Outlander vyjel letos na podzim už ve své 3. generaci. Nová generace vsadila na zcela nový designérský styl, které se ne každému musí líbit, takže nezbývá než bojovat jinými zbraněmi – výbavou a cenou. Bude to stačit, a jak si v tomto směru stojí nejbližší konkurence?

Jeho karoserie je elegantně uhlazená, prostá jakýchkoliv výstřelků. Agresivita je mu cizí, působí spíše jako vyšší elegantní kombík. Zvláštností je, že se rozměrově v podstatě neliší od předchozí generace, na délku naměříte 4655 mm, na výšku 1680 mm a na šířku 1800 mm. Cílem nenavyšování rozměrů byla snaha o snížení pohotovostní hmotnosti. To se podařilo a oproti 2. generaci váha klesla ze 1780 na 1655 kilogramů.

Co jej pohání?

Pro náš trh jsou určeny dva pohonné agregáty. Jako základ slouží dvoulitrový zážehový čtyřválec MIVEC (110 kW/150 k, 195 Nm) pohánějící přes pětistupňovou manuální skříň výlučně kola přední nápravy. Druhou motorizací je 2,2 litrový čtyřválcový turbodiesel vlastní konstrukce DI-D (110 kW/150 k, 380 Nm) se vstřikováním paliva Common Rail. Ten nabízí kombinaci šestistupňové převodovky (manuál či klasický automat s měničem) a pohonu všech kol Multi Select. Kombinovanou spotřebu slibuje výrobce u benzinové verze 6,8 l/100 km, pro dieselovou deklaruje 5,4 l/100km (s automatem 5,8 l/100km). Dynamické parametry jsou následující: pro benzin 0–100 za 10,6 s a 190 km/h, pro diesel 0–100 za 10,2 s (11,7s s automatem) a 200 km/h (190 km/h).

Vnější vzhled

Jak jsem ji ž naznačil, tak nový Outlander nepřináší žádné designové výstřelky. Drží se konzervativního vzhledu. Nejvíce povedenou částí vozu je jeho příď, citlivě zasazené světlomety plynule přecházejí do masky chladiče. Podobně jako na zádi tvoří světla opticky propojený pás. Boční profil působí fádním dojmem.

Pohled zevnitř

Kdo si pamatuje palubku předchůdce, ví, že materiály ani design nebyly valné. Zde konstruktéři zapracovali nejen na lepších materiálech. Vyprojektovali stylisticky jednoduchý panel s čistě zapracovaným rádiem či navigací, nebo přehledným modulem ovládání sériově dodávané automatické klimatizace. Tříramenný multifunkční volant dostal množství tlačítek pro ovládání audia, případně navigace. Zmíněný navigační systém sériově obsažený ve vrcholném stupni výbavy Instyle nabídne sedmipalcový dotykový displej a 9 reproduktorů o výkonu 710 W. Pro vícečlenné rodiny obsahuje Outlander bez příplatku od středního stupně výbavy Intense+ také třetí řadu sedadel. Zavazadelník nabídne v pětimístné konfiguraci objem 477 litrů, v sedmimístné miniaturních 128 litrů.

reklama Isuzu

Obsáhlé výbavy

Základní specifikace výbavy Intense nabídne sériově například sedm airbagů, pohon všech kol (jen s turbodieselem), tempomat, audiosystém, palubní počítač s čtyřpalcovým barevným displejem, start/stop systém a šestnáctipalcové elektrony. Střední Intense+ přihazuje bezklíčový přístup, parkovací kameru nebo xenonové světlomety. Ve špičkové výbavě Instyle je obsaženo kožené čalounění, adaptivní tempomat, vyhřívání předních sedadel, elektricky ovládané střešní okno nebo elektricky ovládané páté dveře. Připlácí se jen za metalický lak, automatickou převodovku a prodlouženou pětiletou záruku.

Pohled do ceníku

Pokud se spokojíte s čistě městským využitím, což je pro SUV denní chleba, pořídíte Outlander za 599 900 Kč s benzinovým dvoulitrem a pětistupňovou převodovkou jako předokolku ve výbavě Intense. Přímého konkurenta Hyundai Santa Fe koupíte v základu o 100 000 dráž. Za tento příplatek nabídne šestistupňovou převodovku a motor o objemu 2,4 litru (140 kW/191 k). Naopak méně než za Outlander vysázíte na stůl za základní verzi Hondy CR-V, 544 000 Kč žádá Honda za předokolku se zážehovým dvoulitrem VTEC (114 kW/155 k) spřáhnutým se šestistupňovým manuálem ve výbavě S.

Jestli ale prahnete po naftovém pohonu, pak si notně připlatíte. Základní verze vybavená turbodieselem totiž startuje s šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol na 749 900 Kč ve výbavě Intense. Za každý vyšší stupeň výbavy budete muset přihodit dalších 100 000 Kč. Pokud žádáte automatickou převodovku, tak tu dostanete ke dvěma vyšším výbavám za příplatek 50 000 Kč.

Názor TopDrive

Nový Outlander se nestane neodolatelným trhákem pro svůj design. Ty co hledají nenápadné a slušně vybavené SUV jistě uspokojí. Konkurence v oblasti středních SUV je silná, pro Outlander hovoří dobrá výbava za přijatelnou cenu, úsporný turbodiesel s apetitem 5,4 l/100km a sedmimístná verze bez příplatku. Naopak nepotěší pouze pětistupňová manuální převodovka pro zážehovou variantu.