Touha vlastnit auto s výkonem více jak 500 koní je skvělý nápad, který zbledne ve chvíli, když potřebujete přivézt pračku. Ti chytřejší mají pro takové případy druhý vůz. Ti pragmatičtější z nás si koupí super-kombi. Právě té druhé skupině řidičů má Jaguar konečně co nabídnout.
Mnohé z vás napadne otázka – k čemu je dobré mít rodinný vůz s vidlicovým osmiválcem pod kapotou. Už jen ta spotřeba musí být drastická. Někdo se ušklíbne, někdo se zasměje a například takového majitele Porsche přejde smích, až mu ve 280 km/h začne „na záda“ dýchat Jaguar XFR-S Sportbrake s kočárkem a dětskou vaničkou v kufru. Jistě, to by bylo krajně nezodpovědné. Lepší varianta by byla ta, kdyby se rodinka jedoucí na dovolenou do západního Německa zastavila na Nürburgringu, kde by si taťka dal pár ostrých kol a pak by s úsměvem na tváři všichni pokračovali stotřicítkou na tempomat do cílové destinace.
Ne všem, ale někomu může auto jako Jaguar XFR-S Sportbrake dávat smysl. Ostatně, Jaguar není pro každého. Označení XFR-S se objevilo koncem roku 2012 na karosářské variantě sedan, letos Jaguar rozšiřuje nabídku o kombi. Ingredience jako motor 5,0 l V8 s kompresorem, 8stupňová automatická převodovka a náhon zadních kol zůstávají. Kombi však dostalo specificky naladěný podvozek, který se vypořádá s naloženým kufrem. Ten je mimochodem stejně velký jako u běžného XF Sportbrake. Nakonec ani ta spotřeba není tak hrozná, když bude běžet motor jen na „volnoběh“.
model | XFR-S Sportbrake | výkon (kW) | 404 |
---|---|---|---|
palivo | benzín | točivý moment (Nm) | 680 |
náhon | zadní | akcelerace 0–100 km/h (s) | 4,8 |
převodovka | 8A | maximální rychlost (km/h) | 300 |
počet válců | 8 | kombi. spotřeba paliva (l/100 km) | 12,7 |
objem motoru (ccm) | 5000 | objem zavazadl. prostoru (l) | 550–1675 |
Výsledkem je auto, které nabízí komfort a praktičnost běžného kombi v kombinaci s výkonem běžného supersportu. Podobně pekelné kombíky najdete i u Mercedesu či Audi. Maximálka s hodnotou 300 km/h o lecčems vypovídá. Není to sice ta nejdůležitější vlastnost, ale vědomí, že si na vás nebude vyskakovat kdejaký frajírek s bůhvíjakým sporťákem, je přece příjemné.
Podobné články:
- Jaguar XF Sportbrake – šelma do rodiny
- VIDEO: Maserati Ghibli S Q4 & Quattroporte S Q4
- Jaguar XF Sportbrake – tanečky kolem připravovaného kombíku
- Ženevské okénko – nejluxusnější a nejrychlejší automobily
- Dvě horké novinky od Jaguaru – XJR a XKR-S GT