Ferrari SF71H odhaleno

27. února 2018 – Ferrari včera zahájilo testy nového monopostu SF71H (kódové označení 669). Model představený minulý čtvrtek je již 64. monopostem navrženým a vyrobeným společností Ferrari pro světový šampionát formule 1. Vůz se dočkal úprav s ohledem na nová pravidla pro sezonu 2018: má zásadně modifikovanou aerodynamiku a širší pneumatiky, vše s cílem zlepšit výkonnost na trati.

Nový závodní vůz Ferrari pro sezonu 2018 využil to nejlepší z modelu SF70H pro loňský šampionát. Dostal delší rozvor náprav, kvůli nové chladicí soustavě se změnila také šířka. Zavěšení kol využívá osvědčenou kombinaci tlačných vzpěr vpředu a tažných vzadu (push-rod a pull-rod), ale jejich konstrukce je odlišná zásluhou širších pneumatik.

Ochrana kokpitu

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Nejzřetelnějším prvkem nového vozu je bezpečnostní systém Halo, který chrání oblast kokpitu. Tento systém je nyní, po dvouletém intenzivním testování, součástí pravidel. Hmotnost dílu činí přibližně 7 kg, přičíst se musí i váha součástek nezbytných k bezpečnému zajištění. I kvůli tomu vzrostla hmotnost letošního vozu o 5 kg: ze 728 na 733 kg. To je také minimální předepsaná hmotnost pro monoposty sezony 2018.

Pohonná jednotka

Podle nových pravidel smí tým během sezony vyměnit bez penalizace nikoli čtyři, ale už jen tři motory V6. To samé platí pro turbodmychadlo a jednotku MGU-H – rekuperační systém napojený na turbo. Zároveň lze použít jen dvě jednotky MGU-K – tedy s převodovkou spojené zařízení, které naopak vytváří kinetickou energii. Stejný počet se týká elektronických řídicích jednotek a akumulátorů na sezonu. Z tohoto důvodu se technici při vývoji pohonného ústrojí důsledně věnovali i těmto novým požadavkům.

Další program

Po premiéře ve čtvrtek 22. února pokračují testy od pondělí 26. února na barcelonském závodním okruhu Catalunya. První série zkoušek končí ve čtvrtek 1. března, druhá bude probíhat od 6. do 9. března. Za volantem nových vozů se budou střídat oba jezdci Kimi Räikkönen a Sebastian Vettel.

Technické údaje

Šasi z karbonové kompozitové voštiny, podélně umístěná převodovka Ferrari s osmi stupni (a zpátečkou) a polosamočinným ultrarychlým řazením s elektronickým ovládáním, hydraulicky ovládaný diferenciál s omezenou svorností.

Kotoučové karbonové brzdy Brembo s vnitřním chlazením vpředu i vzadu s ovládáním bez přímé vazby (brake-by-wire), zavěšení kol na tlačných a tažných vzpěrách (push-rod vpředu, pull-rod vzadu).

Provozní hmotnost včetně chladicí kapaliny, olejové náplně a s hmotností jezdce 733 kg; 13“ kola OZ vpředu i vzadu.

SYSTÉM ERS
Energie akumulátorů                                 4 MJ

Výkon jednotky MGU-K                           120 kW

Nejvyšší otáčky MGU-K                            50 000/min

Nejvyšší otáčky MUG-H                            125 000/min

 

MOTOR Ferrari 062 EVO

Zdvihový objem                                           1 600 cm3
Nejvyšší otáčky                                            15 000/min
Přeplňování                                                   jedním turbodmychadlem

Nejvyšší průtok paliva                               100 kg/h

Hmotnost paliva                                           105 kg

Konstrukce motoru                                    V6 90°

Vrtání × zdvih                                                80 × 53 mm

Počet ventilů na válec                                4

Vstřikování                                                     přímé, tlak 500 barů

 

Scuderia Praha a. s. je jediným oficiálním prodejním a servisním zastoupením značek Ferrari a Maserati v České republice. Prodej i servis s nimi spojený zajišťuje už přes deset let.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.