reklama Suzuki

Nejedná se sice o žádnou převratnou novinku, nicméně tenhle vůz stojí za pozornost. Za jeho produkcí stojí bratři Neill a Ian Briggsovi (Briggs Automotive Company), kteří se nechali unést formulovými vozy. BAC Mono má k formuli blíže než jakýkoliv jiný automobil a navíc s ním můžete do běžného provozu.

Na rozdíl od konkurence nabídne Mono, jak název napovídá, skutečně jednomístné uspořádání jako pravá formule. V tom má vůči KTM X-Bow nebo Arielu Atom výhodu (i když jak pro koho). Takže jestli toužíte po formulovém svezení v běžném provozu, tak za zhruba 2,5 milionu korun máte možnost. Maxima vozu určují parametry 274 km/h a 0–100 za 2,8 sekundy.

reklama Isuzu

Konstrukce

Hlavní konstrukční základ tvoří ocelový monokok , na zbytku se nešetřilo uhlíkovými vlákny, silniční formulka váží fantastických 540 kilogramů. Konstrukce karoserie obsahuje citlivě zakomponované přední a zadní světlomety. Kvůli nasazení do běžného provozu nechybí blatníky vizuálně téměř splývající s pneumatikami Kumho 205/40 R17 vpředu a 245/40 R17 vzadu a s černými elektrony z produkce O.Z. Racing. Podvozek se tlumiči typu pushrod od SACHS je další odkazem na formuli. O zpomalení silničního monopostu se starají ventilované kotouče průměru 295 mm s čtyřpístkovými třmeny AP Racing. Zezadu se nabídne pohled přímo na pohonnou jednotku a z ní trčící jeden centrálně umístěný výfuk.

Agregát

Kdo by čekal šesti či osmiválec, ten by přestřelil. Díky kolibří hmotnosti vozu postačí 2,3 litrový atmosférický čtyřválec Cosworth o výkonu 280 koní a s maximálním krouťákem 280 Nm. Ke změně převodových stupňů slouží šestistupňová sekvence Hewland. Výsledný parametr 520 koní na tunu snad hovoří za vše.

V kokpitu

Ano v tomto případě nemluvíme o interiéru ale o kokpitu. Jízda v závodní helmě je v tomto vozu samozřejmostí. Všechny přístroje a ovladače jsou soustředěny přímo na volant. Kvalty se mění pádly pod ním. Drobný náznak luxusu zastupuje snad jen použitá prošívaná Alcantara.