V pondělí se na Dakaru nezávodilo. Po dojezdu do cíle osmé etapy, ve které se Martin Macík se svou posádkou probojoval na výborné třetí místo mezi kamiony, se dakarská karavana přesunula z Bolívie do Argentiny a zakotvila v Saltě. Bivak v Tupize, odkud měla původně startovat pondělní část závodu, byl zaplaven velkou vodou a spadl také jeden z mostů.
Týmy tak věnovaly volný den práci na svých závodních speciálech, které po maratónských etapách nebyly právě v nejlepší kondici. „Do Salty jsme přijeli ve čtyři ráno. Vyspali jsme se asi tři hodinky a kluci mechanici se hned pustili do oprav. Je trochu znát únava. Přeci jen, ve včerejší etapě jsme absolvovali 670 km a dalších 500 km měřil přejezd do Salty,“ vypráví Martin Macík, pilot týmu Big Shock Racing. „Snažíme si připravit všechno potřebné pro zbytek závodu. Je dost možné, že největší peklo máme teprve před sebou. A také doufáme, že další etapy už se nebudou rušit ani zkracovat,“ doplňuje navigátor František Tomášek. Jen Jan Brabec ocenil další nečekanou příležitost trochu se vyspat před pěti zbývajícími etapami.
A co teď na závodníky čeká? „Dostáváme do velmi teplých částí provincie Catamarca, kde budou kombinované tratě, hory, kamení. Čekají nás obávané belénské a fiambalské písky. Což je peklo na zemi, kde je v poušti 55 stupňů. Motorkáři mívají problémy, protože se jim vaří benzín v nádržích. Je to velmi náročný písečný terén jak pro posádku, tak pro techniku,“ vysvětluje Martin Pabiška, manažer týmu Big Shock Racing a bratr motorkáře Davida Pabiška.
Dá se tedy předpokládat, že průjezd následující částí závodu opět proseje závodní pole. Tento odhad potvrzuje i Martin Macík, který má ještě v živé paměti zážitky, které se svou posádkou získal, když v předešlých ročnících v rozžhavené poušti musel měnit pneumatiku. „To bych nikomu nepřál. Když máte v 50 stupních, navlečený do kombinézy, měnit kolo, které váží přes 100 kilo, dost se zapotíte,“ vzpomíná Macík.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.I přes neplánované změny v závodu však v týmu Big Shock Racing panuje dobrá nálada, všichni jsou spokojeni s aktuálním vývojem závodu a těší se na nové zážitky, které přinesou následující dny.
LAVOROVO DAKARSKÉ OKÉNKO
Všetečný mechanik týmu s denním zpožděním popisuje události, které se odehrávají na proslulé Rallye Dakar
Ráno jsme úplně zmrzlí, dýchaviční jak epileptici, jdeme asi 5 km k trati. Ke kamčáku se nesmíme přiblížit, aby nebyl problém, že klukům pomáháme. S kameramanem něco natočíme a hurá zpět. Asi po 50 m jsem úplně zadýchaný, já tam snad nedojdu. Vyrážíme směr Tupiza. Cesta je hrozná, přes hory tam a zpět. V cíli zjistíme, že prý je bivak zavřený a zítřejší etapa zrušená. Takže nás čeká dalších 520 km do Salty. Tam spíme ve stanu, dokud se nepřižene bydlík s našimi postýlkami.
www.bigshockracing.cz
Podobné články:
- Macík útočí na beduína. Brabec maže ztrátu. Na blátě to naši umí
- Macík na Dakaru třetí. Brabec v první čtyřicítce. Klidná síla zasahuje
- Dakar 2018: Macík boduje – čtvrté místo s utrženými tlumiči
- Macík i Brabec si sáhli na dno svých sil, ale nejdrsnější etapu zdolali
- Macík nejlepší mezi českými kamiony, Brabec mezi motorkáři. Big Shock Racing bojuje na všech frontách a stále drží skvělé pozice