Porsche Panamera GTS – skutečně ji potřebujeme?

Porsche obdařilo svoji limuzínu ještě větším sportovním nadáním. Trefí se verze GTS do zákaznických preferencí, nebo to bude zbytečný vůz, byť vyrobený s dobrým úmyslem?

Větší výkon, posílené brzdy, snížená světlá výška o deset milimetrů a především sportovně naladěný podvozek se vzduchovým odpružením a tlumiči PASM jsou hlavní technické změny pro model Panamera GTS. Porsche o něm dokonce mluví jako o voze, který je schopen řidiči přinést potěšení na závodním okruhu, aniž by přišel o svoji praktičnost. Pokud jde o vzhled, nová Panamera GTS prodělala jen drobné kosmetické změny exteriéru. Interiér odpovídá sportovnímu naturelu sportovními sedadly a volantem potaženým alcantarou, kterou nalezneme částečně i na sedadlech. Všudypřítomné kožené čalounění je oživeno červeným prošíváním.

Pohonnou jednotkou v novém modelu Panamera GTS je upravený 4,8 litrový atmosférický motor V8 poskytující výkon 316 kW (430 k) při 6700 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 520 Nm. Přenos výkonu na všechna čtyři kola má na starosti dvouspojková automatická převodovka PDK. Panamera GTS má standardně balíček Sport Chrono známý z modelů Cayman a 911. Dynamicky je na tom Panamera následovně – akceleraci na stokilometrovou rychlost zvládne za méně než 4,5 sekundy a maximálka činí 288 km/h. Udávané spotřebě pod 11 l/100 km napomáhají pneumatiky s nízkým valivým odporem.


Autor: Porsche

Panamera GTS

Stojí za to, ale…

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Není pochyb o tom, že upravený podvozek, rozšířený rozchod kol pro ještě větší stabilitu a brzdový systém z Panamery Turbo prospěly už tak dobrým jízdním vlastnostem. Otázkou zůstává, zda těch 30 koní a 20 Nm navíc (upravený motor je původem z Panamera S/4S) řidič v takto velkém automobilu pozná. Spíše ho potěší hlasitější výfukový systém. Ale větší výkon není nikdy na škodu a navíc by asi bylo divné, kdyby „sportovní“ verze nedostala silnější motor. Základní cena byla stanovena na 116 716 euro, což je při současném kurzu těsně pod hranicí 3 milionů korun. Panamera GTS je tak zhruba o 160 tisíc korun dražší než Panamera 4S. To je vzhledem k úpravám, které prodělala, hodně férová nabídka. Překvapilo nás, že Porsche nenasadilo vyšší cenu.

Je ale nutné se ptát, proč vůbec Porsche přišlo s verzí GTS. Verze S a 4S jsou slušně řidičsky zaměřené a na vrcholu nabídky stále zůstávají verze Turbo a Turbo S. Pořád ale mluvíme o velkém sedanu s hmotností dvě tuny, jehož účelem je přepravovat posádku rychle a v maximálním možném pohodlí. Pro potěšení řidiče tu máme přece model 911. Nebude příchod Panamery GTS tak trochu zbytečný? Nebo naopak nepřijde Panamera 4S o důvod své existence? To zjistíme v únoru 2012.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.