Páteční garáž 16.12.2011

Rubrika, ve které naleznete zaparkované tipy, postřehy a novinky za uplynulý týden. Dnes si ukážeme jak vyzrát na mráz a postavit si Veyron podle svých představ. Dále vám představíme jeden sběratelský kousek a hlavně horkou novinku od Mercedesu. Pěkné video od Jaguaru berte jako zákusek na závěr týdne.

Zima a mráz umí motoristy potrápit každý rok. Jedním z obvyklých trablů venku zaparkovaného vozu jsou přimrzlé dveře. Pokud jsou přimrzlé ledem plech na plech, tak použijte přípravek na rozmrazování oken. Tomuto problému se asi nevyhnete. Častým jevem je ale i přimrznutí těsnících gum dveří. Snahy odtrhnout dveře nemusí pro tyto těsnící gumy dopadnout vždy dobře. Předejít lze tomu preventivním namazáním těchto těsnících gum příslušným přípravkem. Již druhou zimu používám výrobek od firmy Valma s názvem Rubber Stick, který lze zakoupit u čerpacích stanic či v řadě e-shopů na internetu. Cena se pohybuje kolem 80 Kč. Během zimy pak stačí párkrát těsnící gumy ošetřit a máte pokoj. Přípravek vydrží několik sezón a při jeho aplikaci se nijak neušpiníte.


Autor: Tomáš Čanda

ošetření těsnících gum dveří proti mrazu

Nakonfigurujte si Veyrona

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Dovolit si skutečný Bugatti Veyron může dovolit asi málokdo z nás, proto nám budiž útěchou alespoň konfigurátor na stránkách Bugatti zde. Tam si můžete vybrat mezi verzí Veyron 16.4, Grand Sport či Supersport, u kterých si vyberete z celé škály barev jak exteriéru, tak interiéru včetně použitých materiálů. Těch barevných kombinací je tolik, že na jednu stranu nezávidíme těm, kteří toto musí podstupovat povinně, když si Veyron kupují.

Zaměřeno na řidiče

Společnost Alpina, dvorní ladič značky BMW, se zúčastňuje závodní série GT3 s vozem Alpina B6. Na počest těchto aktivit se Alpina rozhodla postavit limitovanou edici modelu B3 s názvem B3 Biturbo GT3 v počtu pouhých 99 kusů. Modely B3 Biturbo jsou postaveny na základech BMW 335i. Alpina velmi decentně vylepší jejich exteriér, zvýší výkon motoru, upraví podvozek a už tak luxusní interiér dokáže přeměnit v exkluzivní záležitost. To se týká všech modelů, které Alpina upravuje. V případě B3 Biturbo GT3 se však technici primárně orientovali na jízdní vlastnosti. Z přeplňovaného řadového šestiválce vymáčkli 300 kW (408 k) a 540 Nm.


Autor: Alpina

B3 Biturbo GT3

Bavorácké písty v motoru musely udělat místo těm od Mahle, které Alpina používá. Alpina na své modely dodává své vlastní výfuky, ale u GT3 naleznete titanový výfuk od firmy Akrapovič, specialisty na závodní výfuková potrubí. Další specialista, tentokrát na samosvorné diferenciály, firma Drexler dodala diferenciál. Obligátní přední spoiler pod nárazníkem byl doplněn o karbonové lízátko a boční splitery zvyšující přítlak na přední nápravě. Víko kufru osadila Alpina spoilerem s možností individuálního nastavení. Kola o rozměrech 8,5×19 a 9,5×19 nesou název Alpina Classic. Na 19“ rozměr mají skvělou hmotnost. Přední kolo váží 8,6 a zadní 9,5 kilogramů.

Pod koly se skrývají silné brzdy s ventilovanými kotouči. Pneumatiky dodal Michelin. Vybírat lze mezi silničními Pilot Sport a polozávodními Pilot Cup+. Interiéru dominují anatomická kožená sedadla Recaro. Volant a řadicí páka 6stupňové automatické převodovky jsou obšité alcantarou. GT3ka atakuje stovku za 4,6 sekundy a dech ji dojde ve 300 km/h.

Novinka týdne

Očekávanou novinkou tohoto týdne je nová generace Mercedes-Benz SL. Po řadě nekvalitních fotografií, které „unikly“ na internet, Mercedes konečně představil oficiální snímky. Vůz se veřejnosti představí na detroitském autosalonu v lednu 2012. První verze budou dvě. SL 350 s motorem V6 3,5l o výkonu 225 kW a 400 Nm. Silnější SL 500 s motorem V8 4,7l o výkonu 320 kW a 530 Nm. Ceny 350tek by měly začínat na cca 93 000 euro a 500ky na cca 117 000 euro. Vůz si určitě představíme blíže, až budou známé přesné informace. Jisté zklamání musíme vyjádřit nad designem, protože Mercedes-Benz v posledních letech nabízí samé pěkné modely a třída SL patřila vždy k těm nejpřitažlivějším, což o této říci zrovna nemůžeme.

XKR-S v Ringu

To, že všechny důležité modely jsou testovány na německém okruhu Nürburgring, kde svá testovací centra vybudovala řada automobilek, dnes ví asi každý. Fakt, že řada špionážních videozáznamů pochází odtud, je pak logickým vyústěním zájmu veřejnosti o připravované modely. Jaguar natočil velmi pěkný klip svého XKR-S Convertible, které je už oficiálně na světě (čtěte zde). Na snímku je testovací prototyp s matným lakem a ochranným rámem v interiéru, který sériová verze nemá.

Podobné články:

Napsat komentář

Neomezené volání a porce dat za 327 Kč

Neplatíte zbytečně moc za svůj mobil? Podívejte se, jak mít neomezené volání a slušnou porci dat za bezkonkurenčních 327 korun.