Nový Porsche Boxster – zdravá životospráva

Vyváženost podvozku, citlivé řízení a zpětná vazba jsou u sportovních vozů často důležitějšími kritérii než samotné výkony. Porsche Boxster těmito vlastnostmi oplývá, a proto je právem označován za nejlepší roadster ve své kategorii. Co nabídne nová – třetí generace?

Přestože mluvíme o zcela nové generaci (981), designéři Boxsteru zachovali několik typických prvků, podle kterých bezpečně poznáme, s jakým vozem máme tu čest. Jsou to průduchy v předním nárazníku s LED diodovým denním svícením, splývavá záď a koncovka výfuku situovaná doprostřed zadního nárazníku. Kdybychom vozy nové a současné generace postavili vedle sebe, zjistili bychom, že novinka má delší rozvor náprav, kratší převisy vpředu i vzadu a dopředu posunuté čelní sklo. Nepřehlédnutelným prvkem je pak zadní spoiler, přesněji řečeno odtrhovaná hrana, která plynule přechází do zadních světlometů. Zcela nový je pochopitelně i interiér vozu.

Posilovna a dieta

Atletické tělo nového Boxsteru je příslibem sportovních výkonů. Vždyť taky kvůli tomu Porsche této novince naordinovalo přísný režim. Účinná dieta napomohla ke shození několika kil pohotovostní hmotnosti ve srovnání s předchozí generací. Hodiny strávené ve fitness se pozitivně odrazily na svalové hmotě. Šestiválec 2,7 l základního modelu posílil o 10 koní na výsledných 195 kW (265 k). Akcelerace na stovku klesla o 2 desetiny sekundy na 5,7 sekundy.

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.

Ani silnější Boxster S nezahálel při trénincích. 3,4 litrový šestiválec nyní produkuje 232 kW (315 k) a sprinty z 0–100 km/h zvládá za rovných 5 sekund. To máme zlepšení o 3 desetiny sekundy. Obě verze mají standardně 6stupňovou manuální převodovkou. PDK se 7 stupni je za příplatek. Ačkoli výkony obou atletů vzrostly, apetit po vysokooktanovém benzínu klesl díky přímému vstřikování paliva, funkci start/stop, rekuperaci kinetické energie a aktivnímu řízení teploty motoru. Nikoho nepřekvapí, že méně hladové budou vozy vybavené převodovkami PDK. S tímto automatem bude Boxster jezdit za 7,7 l/100 km a Boxster S za 8,0 l/100 km.

Kostra

Přepracované kosti, klouby a obratle zaručují nové generaci opět lepší pohyb. Elektromechanický posilovač řízení by vás neměl obírat o cit v řízení, kterým jsou vozy Porsche pověstné. Paket Sport Chrono nyní nově obsahuje dynamické uložení motoru. Nový Boxster se rovněž dočká samosvorného diferenciálu s funkcí Porsche Torque Vectoring.

Kdy a za kolik

V rodném Německu bude nový Boxster uveden na trh 14.4. letošního roku. Základní Boxster nabídne mimo jiné prvky z alcantary v interiéru, 18 „kola z lehkých slitin, audio CD přehrávačem se 7palcovým barevným dotykovým displejem ovládání a tříletou záruku. Cena na českém trhu bude činit 1 327 000 Kč vč. DPH.
Boxster S přidá 19“ litá kola, částečně kožený interiér a bi-xenonové světlomety a to za cenu 1 617 000 Kč vč. DPH.

Podobné články:

Napsat komentář

3000 Kč za založení účtu v bance

Tři tisícovky, které leží doslova na zemi a stačí je zvednout. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát měsíčně kartou a tři tisícovky jsou vaše. To mě zajímá.