Land Rover DC100 – známe možného nástupce legendárního Defenderu

Dědeček Defender oslaví letos 64. narozeniny, ale Land Rover ho do důchodu poslat ještě nehodlá. Nejprve za něj musí vymyslet vhodnou náhradu.

Když jeden model vyrábíte od roku 1948, tak už to něco znamená. Účelnost a strohost Defenderu prostě nepotřebovala změnu. Proč měnit něco, co je dobré a tak ověřené, až je to dokonalé. Defender se stal symbolem Land Roveru, stejně jako Willis, později Wrangler symbolem Jeepu. Auto, na jehož kvality a služby spoléhají přes šedesát let stovky záchranných, policejních, vojenských a expedičních sborů po celém světě, není lehké změnit. Tohle není případ auta, které dnes vyrobíte, za čtyři roky mu dáte facelift a po osmi letech výroby jej nahradíte zcela novým modelem. Defender je jako dinosaurus, a protože ho nezabilo ani extrémní vedro pouští, ani mráz hor, tak jezdí po světě dodnes.


Autor: landrovercentre­.com

Series II (1961)

Nicméně Land Rover cítí, že jeho čas se přece jen nachýlil a hledá možné cesty náhrady. Prvním takovým konceptem je DC100 a DC 100 Sport. Už na první pohled vidíte, že designéři ponechali konceptu rysy Defendera. Každá křivka vozu DC100 je sice moderní, ale i kdyby na něm nebylo ani jedno logo výrobce, ani jeden nápis Land Rover, patrně byste poznali, kdo za tímto vozem stojí. To jen dokládá dokonalost a nadčasovost původního Defenderu.


Autor: Land Rover

Kreditní karta STYLE na rok zdarma

Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.

Defender (2011)

Líbí se vám Land Rover DC100?

A podobné je to i s jednoduchostí a účelností. DC100 má v předním nárazníku zabudovaný naviják a z obou nárazníků ční tažná oka. Interiér, ačkoli futuristický, je stále spartánský. DC100 Sport je otevřená verze téhož. Zajímavým detailem DC100 jsou vnější zpětná zrcátka s čočkou kamery na přední straně. Že by zrcátka, která vidí i dopředu? Land Rover by rád s finální verzí přišel kolem roku 2015. Jaký bude výsledek, neví zatím ani on sám. Myslíme, že DC100 je krok správným směrem. Jedno je ale jisté už teď, od té doby, co montují na Defendery plastové mřížky chladiče, sebrali všem dobrodruhům praktickou pomůcku, na které se dalo v buši grilovat. A mřížka chladiče DC100 je úplně k ničemu.

Podobné články:

6 komentářů u „Land Rover DC100 – známe možného nástupce legendárního Defenderu“

  1. Jedine,co potrebuje stavajici generace vylepsit je misto u ridice a to sice misto na ruce,lokty. Neda se tam kloudne delsi dobu sedet,clovek je tam nalepenej na okynku jak ve sklenici od okurek…Jinak to auto ve sve kategorii nema konkurenci…A jak jeden muj kamarad rika,da se tam v pohode uklizet zahradni hadici 🙂

    Odpovědět
    • …Jedine,co potrebuje stavajici generace vylepsit je misto u ridice a to sice misto na ruce,lokty…

      to že sedíš narvanej na levý dveře se má vylepšit již 40 roků a to nemluvím o topení resp. o chlazení v létě, hluku a dalších „maličkostech“

      fakt nechápu, proč ta mediální bublina nesplaskla, když kdejakej LC78 nebo H toho nabízej 10x víc za stejný prachy.

      Odpovědět
  2. Defender je pracovni nastroj, tak jej chapu ja. A kdyz vydrzel tak dlouho, tak na nem asi neco bude. Jen at je ten novy stejne „ucelny“ jak ten stary. Luxusnich offroadu je dost.

    Odpovědět
  3. Defender nikdy nebyl zase takový zázrak, ani pokud jde o spolehlivost. Land Cruiser řady J7 byla vždy lepší volba a navíc se v tom dalo jezdit i po silnici. Defender je dost nepohodlné auto, místo pro řidiče je opravdu úděsné a nemá to nic společného s jeho teréními schopnostmi. Doba je už opravdu jinde. Takže za sebe hlasuji, že je načase s tím něco dělat a to auto výrazněji upravit. Není třeba, aby ztratilo cokoliv ze svých teréních schopností, ale mohlo by být pro řidiče podstatně pohodlnější.

    Odpovědět

Napsat komentář