Extrémní vzhled, extrémní výkon, extrémní Lamborghini. Přesně takový je nový koncept od Lamborghini, který šokoval veřejnost na ženevském autosalonu. Je to sice koncept, ale pro jednoho šťastlivce bude k mání.
Na podzim loňského roku přišlo na trh nové „velké“ Lambo – model Aventador (čtěte zde). Oproti předchozímu Murciélagu působí Aventador jako malá technická revoluce. Připomeňme zcela nový motor V12 6,5 l s výkonem 515 kW (700 k) a točivým momentem 692 Nm. Výkon na všechna čtyři kola přenáší patentovaná 7stupňová převodovka ISR, které trvá přeřazení pouhých 50 milisekund. Tyto životně důležité orgány byly transplantovány do modernizovaného kompozitového monokoku Aventadoru J – nejextrémnějšího otevřeného Lamborghini v historii.
Koncept Aventador J je jako pojízdná exhibice karbonového umění. Karbonový čumák nemá daleko ke spoileru formulových vozů, vzadu je nad motorem stavitelné křídlo a zpoza mohutného karbonového difuzoru ční čtveřice koncovek výfuku. Je to ale absence čelního okna, které si všimněte jako první. Místo okna jsou tu jen dva malé deflektory. Pro řízení „Jéčka“ je nutná helma. V interiéru nenajdete ani navigaci, ani klimatizaci, není důvod. Zato tam najdete Carbonskin – novou technologii práce s karbonem. Jedná se o tkaninu z uhlíkových vláken namáčenou v epoxidové pryskyřici. Výsledkem je lehký pevný materiál. Pod volantem se nachází dva TFT displeje, na které stejně řidič nebude koukat. Rychlosti, kterých vůz dosahuje, jsou totiž extrémní jako vůz samotný. Těžko si představit maximálku „přes“ 300 km/h v otevřeném voze.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Možná se ptáte, co znamená to „J“ v názvu. Lamborghini se inspirovalo přílohou J sportovních řádů motoristické federace FIA. Ta říká, kolik musí být vyrobeno sériových vozů, aby mohly být homologovány pro závody. Paradoxní je, že Aventador J vznikl jen v jednom exempláři, ale bude k mání! Auto čeká na jednoho šťastlivce za zatím nezveřejněnou cenu. Ta bude možná ze všech parametrů nejextrémnější. Podobné spekulace přenechejme bulváru, pro nás je důležitá jiná věc – Lamborghini dalo najevo, že Aventador je jen začátek a celý příběh s jednotlivými verzemi tohoto supersportu teprve začíná.