reklama Suzuki

Cadillac CTS-V Coupé stojí za povšimnutí. Problém je, že v Evropě nemáte moc šancí si jej všimnout, ačkoliv se na starém kontinentě prodává. Přitom tahle „designovka“ má dost výkonu na to, aby vyzvala všechny ty rychlé audiny, bavoráky a mercedesy.

Ostré hrany karoserie, protáhlé zadní LED lampy, nízká silueta střechy, centrálně umístěné koncovky výfuku a 19“ kola, to jsou charakteristické prvky tohoto amerického vozu. Design Cadillacu je natolik svérázný a odlišný od všeho, co u nás jezdí, že jej snad ani nelze přehlédnout. A už vůbec ne přeslechnout. Ano, běžný CTS s motorem V6 nestojí za větší pozornost, ale my se tady bavíme o CTS-V, vrcholné verzi s přeplňovaným motorem V8.

Lehce modifikované nárazníky zrovna nevypovídají o potenciálu vozu. To až velké koncovky výfuku a brzdy Brembo s 6 a 4pístkovými třmeny dávají tušit, že by se mohlo jednat o výkonný kočár. V kabině je to podobné. Sedadla jsou sice od firmy Recaro, ale nic „závodního“ na nich není. Nabízí sice oporu v zatáčkách, ale navíc mají širokou škálu nastavení, elektrické ovládání, výhřev a ventilaci. Kontrastem k audiosystému od Bose a infotainmentu se 40 GB pevným diskem jsou volant a řadicí páka obšité alcantarou. Takže by to nakonec mohlo být sportovní auto?

reklama Isuzu

Po nastartování musí přijít zákonitě šok. Tohle moderně vypadající auto zní jako muscle car. Tím se dostáváme k tomu nejdůležitějšímu – k motoru V8 o objemu 6,2 l, který je navíc přeplňovaný kompresorem Eaton. Pokud se trochu orientujete mezi americkými vozy, pak víte, že GM má jeden takový motor určený pro Corvette ZR1. No a to je on. Pravda, pro Cadillac byl trochu upraven a oproti Corvette nabízí menší výkon, ale i tak mluvíme o tučných parametrech – 415 kW (564 k) a 747 Nm. Cadillac dělá stovku za 3,9 sekundy!

Výkon na zadní kola se přenáší pomocí samosvorného diferenciálumanuální 6stupňové převodovky Tremec TR6060. Alternativou je pak 6stupňový automat Hydra-Matic 6L90 s pádly řazení na volantu. Další věcičkou vypůjčenou z Corvette jsou tlumiče Magnetic Ride Control s magneto-reologickou technologií. Snímače na každém kole neustále přizpůsobují tlumení stavu vozovky. Podvozek má dvě předvolby – Tour a Sport.

Názor TopDrive

Cadillac CTS-V je v podstatě luxusní a praktičtější interpretací sportovního vozu Corvette. Oproti ní nabízí možnost automatické převodovky. Nejlepší je, že kromě 2+2 coupé se dělá i ve verzi sedan a kombi. Svými výkony patří mezi špičkové luxusní vozy, jako jsou Audi RS, BMW M a Mercedes-Benz AMG. Německé vozy budou přeci jen o něco lepšími auty než Cadillac a navíc jsou v Evropě doma, takže to bude ten pravý důvod, proč je oproti Cadillacu běžně vídáme. To je ale škoda, protože CTS-V je jiný a krásně hrubý. V současné době se testuje nový model. Ten by měl motor buď z nové Corvette Z06 nebo menší V8 twin-turbo.

Po menších úpravách lze docílit těchto výsledků