BMW xDrive Live Tour 2014

I letos BMW pořádalo akci, kde hlavní roli hrál inteligentní pohon všech kol xDrive. Sníh z nebe sice nepadal, ale přednosti tohoto pohonu lze využívat celoročně, nejen v zimě.

BMW akci xDrive Live Tour 2014 spojilo s prezentací nového modelu X5 (který jsme měli možnost vyzkoušet už v říjnu minulého roku, více zde). Samotná akce zahrnovala tři druhy disciplín – jízdu přes překážky, kde se xDrive měl možnost předvést, pak výlet po okolí a nakonec jízda na vodou kropené letištní ploše s kuželovou dráhou.

Vzhůru na překážky

K tomu abychom překonali strmé stoupání a následně klesání, jsme usedli do X5ky. Vůz hravě vystoupal na vrchol překážky a poslušně sjel dolů, rychlostí 5 km/h aniž by člověk musel používat pedál plynu a brzdy. To vše díky asistenčnímu systému pro sjíždění prudkých kopců a tempomatu. Zde musím připomenout dvě věci – na přírodní překážce by člověk neměl pod koly suchý hliníkový plech jako zde, ale model X5 je vůz kategorie SUV resp. SAV, nikoliv terénní automobil. Majitelé tyto vozy používají víceméně jen na silnici, tomu pak odpovídá obutí dodávané výrobcem. Přesto si myslím, že na esůvéčko by toho zvládla X5ka celkem hodně. Druhá překážka už byla náročnější. 

Kreditní karta STYLE na rok zdarma

Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.

Šlo o jakýsi hřbet, na který jsme najížděli jen levou stranou auta. Vůz tak během chviličky měl kontakt s povrchem pouze prostřednictvím levého předního a pravého zadního kola. Systém xDrive prostý jakékoliv mechanické uzávěrky diferenciálu si tak musel poradit s přenosem točivého momentu na jednotlivé nápravy resp. na jednotlivá kola. Opět šlo o situaci, do které se 99% řidičů s X5 nikdy nedostane, ale je dobré vědět, že vůz v podobné situaci nezůstane bezradný.

Oči do tmy

Následoval „hromadný“ výlet po okolí. Zkoušeli jsme aktivní tempomat, asistent jízdních pruhů a díky tmě zejména Night Vision a asistent dálkových světel. Jak „noční vidění“ tak „chytré“ dálkové světlomety rapidně zvyšují bezpečnost při jízdě v noci. Nejenže řidič nemusí stále zapínat a vypínat dálková světla (světla se automaticky tlumí), ale světla bravurně osvětlují krajnici vozovky, takže případného chodce či divokou zvěř vidí mnohem dřív než by mohlo být už pozdě. Toto nebezpečí navíc eliminuje Night Vision díky kterému vidíte osoby a zvířata na slušnou vzdálenost před vozem. Obraz nočního vidění se promítá na středovém displeji. Od toho aby řidič sledoval dění před autem a nedíval se na „televizi“, je tu Head Up Display, který důležité údaje a upozornění promítá na čelní sklo do zorného pole řidiče.


Autor: Tomáš Čanda

Night Vision

Slalom

Po návratu na letiště VH jsme absolvovali jízdu s flotilou trojkových resp. čtyřkových bavoráků, taktéž vybavených pohonem xDrive. Na kropené dráze bylo možné vyzkoušet akceleraci, brzdění a zatáčení sedanů, kombíku, coupé i Gran Turisma a to jak se zážehovými, tak vznětovými motory.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Podobné články:

Napsat komentář