Úspěch modelu X6 přivedl automobilku BMW k myšlence postavit totéž, akorát v menším balení. Jako základ posloužil, taktéž oblíbený, model X3. Většina zákazníků BMW přivítá novinku s nadšením, jen současní majitelé modelu X6 přestanou mít pocit výjimečnosti. Proč?
Když v roce 2008 BMW uvedlo na trh model X6 – první vůz nově „vymyšlené“ kategorie Sports Activity Coupe, lidé uvažující o koupi velkého auta (SUV) měli hned „vybráno“ – chtěli X6ku. A to i lidé, kteří by si jiné BMW třeba ani nekoupili. Jistě, našlo se dost těch, kteří tohle auto nepochopili, ale X6ku prodává její design, nikoliv velikost kufru. Zkrátka, BMW X6 bylo a je jiné než ostatní auta na trhu. Žádná jiná automobilka nebyla schopná postavit přímého konkurenta. Dodnes se prodalo přes 250 000 kusů, což je pěkné číslo (bavíme se o autě, které se aktuálně na českém trhu prodává od 1 650 000 Kč vč. DPH).
Contents
X6 pro masy
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Nyní přišel konkurent, který vypadá téměř stejně, jen je o něco menší a zajisté bude o dost levnější. Horší je skutečnost, že jde o konkurenta z vlastních řad. Možná si řeknete, že je to fantastický počin, protože mnoho zákazníků, kteří se zamilovali do X6, ale finančně na ni nedosáhli, má nyní možnost si koupit téměř stejný vůz, jen o něco menší, že… To je pravda a BMW to tak určitě vnímá. Jenže každá mince má dvě strany – „Chceš jedinečný vůz jakým je X6? Pak si ho musíš zaplatit. Začínáme na 1,6 mega“. Kdo na X6 neměl, tak bohužel. Naopak ti, kteří na X6 „dosáhli“ tak mohli mít pocit výjimečnosti. Teď budou na silnicích potkávat téměř stejné auto, které si už může dovolit mnohem širší masa lidí. Kde je ten pocit jedinečnosti?
Sexy sestra X3
Samotný model X4 je postaven na základech modelu X3, avšak karoserie X4 je o 14 mm delší (na celkových 4671 mm) a zároveň o 36 mm nižší (1624 mm). Sedadla řidiče a spolujezdce jsou o 20 mm blíže silnici, než je tomu v kabině X3. Vnější design si X4 vypůjčila, víte kde. Naopak palubní deska je převzatá z X3. Z pohledu výbavy zde najdete vše, co mají současná BMW k dispozici – variabilní řízení, LED světla, barevný Head-Up displej, asistent jízdních pruhů, aktivní tempomat, Real Time Traffic Information, Connected Drive, volič jízdních režimů (ECO Pro, Normal, Sport) atd. Na zadních sedadlech mohou cestovat tři pasažéři, ale ve dvou to bude jistě lepší. Rozdělení lavice je v poměru 40:20:40, každá část se dá sklopit tedy samostatně. Zavazadelník má objem 500 l, po sklopení sedadel máte k dispozici 1400 l.
Testovali jsme BMW X3 xDrive20d
xDrive + Performance Control + automat
Mezi motory nenajdete nic, co byste nenašli u jiného BMW. Důležité je však zmínit, že všechny verze X4 budou vybaveny inteligentním pohonem všech kol xDrive, navíc doplněný o Performance Control, který variabilně rozděluje točivý moment mezi zadní kola, což zlepšuje jízdní vlastnosti v zatáčkách. Performance Control měl doposavad model X6. Převodovka – všechny verze X4 budou standardně vybaveny 8stupňovým automatem, s výjimkou verze xDrive 20d, která jako jediná nabídne alternativu v podobě 6stupňového manuálu. Nejslabší verze – benzínová xDrive20i bude mít „běžnou“ verzi osmistupňové automatické převodovky, v ostatních verzích bude „sportovní“ verze s pádly řazení pod volantem. Vrcholem nebude benzínová verze xDrive35i, ale diesel xDrive35d, který 35i „papírově“ porazí na všech frontách (výkon, točivý moment, akcelerace 0–100 km/h – 5,2 vs. 5,5 s, a rovněž spotřebou paliva).
verze | palivo | počet válců | objem motoru (ccm) | výkon (kW) | točivý moment (Nm) | kombi. spotřeba paliva (l/100 km) |
---|---|---|---|---|---|---|
xDrive20i | benzín | 4 | 1997 | 135 | 270 | 7,3 |
xDrive20d | nafta | 4 | 1995 | 140 | 400 | 5,4 |
xDrive 28i | benzín | 4 | 1997 | 180 | 350 | 7,4 |
xDrive35i | benzín | 6 | 2979 | 225 | 400 | 8,3 |
xDrive35d | nafta | 6 | 2993 | 230 | 630 | 6,0 |
Názor TopDrive
Model X4 je dalším SUV, pardon SAC v nabídce BMW. Je to určitě nejatraktivnější auto této velikosti na trhu SUV. Podobně jako je X6 atraktivnější alternativou k X5, je X4 alternativou k X3. Jízdní vlastnosti budou zajisté lepší, ve srovnání s X3, už jen díky Performance Control, ale ani to z X4 neudělá sportovní vůz. Ostatně, úplně sportovní nebude ani připravovaná vrcholná verze – X4 M, která bude mít motor z M4 resp. M3 o výkonu 317 kW (430 k).
Nepochybujeme o tom, že BMW X4 bude dobrým automobilem. Jedinečnost modelu X6, ať už si o něm myslíte cokoliv, se s nástupem X4 vytratí.
Test BMW X6 s monstrózním dieselem M50d