BMW F30 po faceliftu

BMW F30 poslední generace trojkové řady, proděla facelift. Kosmetické změny najdeme zvenku i uvnitř vozu, vylepšoval se infotainment, motory a přibyl i plug-in hybrid. Poprvé s tříválcem.

Facelift F30 je pro běžné oko téměř neviditelný. Světlomety mohou mít za příplatek full LED technologii, drobné změny lze najít v nárazníku. Ve vzorníku laků karoserie je pár nových odstínů a nové jsou i designy hliníkových kol.

Uvnitř přibyly chromované rámečky (dle zvolené výbavové linie) kolem ventilace a možnost obšití palubní desky kůží. Bohatá výbava a dobře zvolené barvy potahů dodají interiéru nový punc luxusu. Head-up displej je nyní plně barevný a vylepšený infotainmet včetně navigace běží na síti LTE.

Základní spektrum pohonu zůstalo. Manuální 6stupňová a automatická 8stupňová převodovka sekunduje zážehovým i dieselovým motorům s výkony od 88 kW po 240 kW. Motory pochopitelně splňují emisní normu Euro 6. Pohon všech kol xDrive se nabízí za příplatek pro verze 320i, 330i, 340i, 318d, 320d a 330d.

BMW F30 – paleta zážehových motorů

  • 318i (tříválec 1,5 l turbo, 100 kW, 220 Nm)
  • 320i (čtyřválec 2,0 l turbo, 134 kW, 290 Nm)
  • 330i – náhrada za 328i (čtyřválec 2,0 l turbo, 185 kW, 350 Nm)
  • 340i – náhrada za 335i (šestiválec 3,0 l turbo, 240 kW, 450 Nm)
  • 330e – plug-in hybrid (čtyřválec 2,0 l turbo + elektromotor, 185 kW, 420 Nm, kombinovaná spotřeba 2,1 l/100 km, dojezd 35 km na plně elektrický pohon)

Kreditní karta STYLE na rok zdarma

Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.

Diesely zahrnují čtyřválcové verze 318d a 320d, šestiválec 330d a pravděpodobně bude v nabídce i 335d.

Faceliftované BMW řady 3 přijde na trh v druhé polovině roku 2015.


Autor: BMW generace řady 3 (zleva) E90, E36, E21, E30, E46, F30

40 let BMW řady 3

V roce 1975 BMW otevřelo první kapitolu úspěšného příběhu, který trvá již několik desetiletí. První generace nového modelu BMW střední třídy, s kódovým označením E21, se do roku 1983 se čtyř- a šestiválci pod kapotou a výkony od 55 do 105 kW prodalo téměř 1,4 milionu kusů. Nástupce, série E30, se vyznačovala mnoha novinkami. Jednou z nich byl i vznětový řadový šestiválec, který se napevno usadil v segmentu sportovních sedanů. Nabídka karoserií se rozrostla o čtyřdveřový sedan, kombi Touring a otevřené Cabrio. Ve druhé generaci BMW řady 3, která se vyráběla mezi roky 1982 a 1994, se poprvé objevil také pohon všech kol. Následovala série E36 (1990 až 1999), jež byla k dispozici také s karoserií Coupé, stejně tak jako s novým čtyřválcovým vznětovým motorem. I tato generace potvrdila postavení BMW řady 3 na vrcholu svého segmentu. To samé platí pro jejího nástupce – BMW řady 3 série E46 (1998 až 2006) – který přinesl citelné zvýšení dynamiky a hospodárnosti především vznětových motorů, jež přešly na vstřikování common rail. V roce 2005 vstoupila na trh pátá generace (E90), která dále posunula jak hospodárnost, tak dynamiku. To platí především po roce 2007, kdy tyto vozy dostaly technologie BMW EfficientDynamics, jež jejich náskok před konkurencí dále zvětšily. Od roku 1975, kdy vstoupilo na trh, se ho po celém světě prodalo více než 14 milionů kusů. V současnosti sedanu a kombi Touring BMW řady 3 patří přibližně 25 % celkových prodejů. BMW řady 3 je proto jádrem značky BMW více než kterákoliv jiná modelová řada.

Podobné články:

Napsat komentář