Úspěšný model A6 allroad přijíždí z Ingolstadtu ve své třetí generační proměně. Stejně jako dříve nabídne komfort A6, prostor A6 Avant a více jistoty na nezpevněných cestách. Nejnovější bojové vozidlo od Audi láká na 7 a 8stupňové převodovky, čtveřici motorů, pohon Quattro a cenu od 1 429 200 korun.
Robustní zvenku
Nové Audi A6 allroad quattro vychází z modelu A6 Avant, avšak v mnoha detailech se odlišuje – nenalakovanými spodky nárazníků a nástavci blatníků, dále pak jinou maskou chladiče a prahovými lištami. Tento recept na „robustnost“ a ochranu karoserie byl vlastní i předchozím allroadům. Novinka dle poslední módy nabídne v základní výbavě xenonové světlomety s LED technologií pro denní svícení. Full LED světlomety najdete v seznamu příplatkové výbavy. Allroady jezdí v sérii na 18“ kolech, připlácet lze za 19“ a 20“ ráfky, ale to bychom vám nedoporučovali.
Útulný uvnitř
Nejen karoserie, ale i interiér allroadů má své odlišnosti, zde jsou to specifické ozdobné lišty, barvy a potahové materiály. Asi vás nepřekvapí výčet luxusní výbavy, namátkou jmenujme head-up displej, sedadla s odvětráváním a masážní funkcí, informační systém MMI Navigation plus či audio Bang & Olufsen Advanced Sound System. Novinkou jsou internetové služby nabízené pod hlavičkou Audi Connect.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Praktickou stránku vozu reprezentuje zavazadlový prostor o objemu 565 až 1680 litrů a systém pro zajištění přepravovaných předmětů. Doporučit lze na přání dodávané kufrové dveře s automatickým otvíráním ovládaným senzory společně s elektricky ovládanou krycí roletou.
Technika
A6 allroad quattro pohánějí čtyři šestiválcové motory, jeden benzínový TFSI a tři naftové TDI. V závislosti na motoru je hnací síla přenášena prostřednictvím 7stupňové automatické převodovky S-tronic, resp. 8stupňové převodovky Tiptronic a trvalého pohonu všech kol Quattro, který spolupracuje se systémem individuálního rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola. Quattro lze na přání rozšířit u všech motorů o sportovní diferenciál, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola. Allroad je pro jízdu v terénu vybaven ukazatelem náklonu a asistentem pro sjíždění prudkých svahů.
verze | 3,0 TFSI | 3,0 TDI | 3,0 TDI | 3,0 TDI |
---|---|---|---|---|
palivo | benzín | nafta | nafta | nafta |
počet válců | 6 | 6 | 6 | 6 |
objem motoru (ccm) | 2995 | 2967 | 2967 | 2967 |
výkon (kW) | 228 | 150 | 180 | 230 |
točivý moment (Nm) | 440 | 450 | 580 | 650 |
akcelerace 0–100 km/h (s) | 5,9 | 7,5 | 6,6 | 5,6 |
maximální rychlost (km/h) | 250 | 223 | 236 | 250 |
převodovka | 7A | 7A | 7A | 8A |
kombi. spotřeba (l/100 km) | 8,9 | 6,1 | 6,3 | 6,7 |
cena vč. DPH (Kč) | 1 503 100,– | 1 429 200,– | 1 491 600,– | 1 597 600,– |
V sériové výbavě nalezete Audi drive select – systém řízení jízdní dynamiky včetně režimu „efficiency“ a adaptivní vzduchové odpružení. Vzduchové odpružení s elektronicky řízenými tlumiči mění podle potřeby světlou výšku karoserie. Řízení má elektromechanický posilovač, později bude Audi na přání dodávat dynamické řízení s variabilním převodem. A6 allroad quattro vstoupilo na český trh v červnu letošního roku.
Další detaily jako např. LED světla a funkci adaptivních tlumičů uvidíte na videu, které jsme umístili na náš facebook. Sledujte.