reklama Suzuki

Automobilka Aston Martin se v představování novinek a modernizaci svých modelů zrovna nepřetrhne, o to lépe vyznívají změny provedené na modelu DB9. S jakými inovacemi přijede tento švihácký aristokrat?

Na půl cesty mezi luxusněji orientovanou DB9 a sportovněji zaměřenou DBS stála verze Virage, ale ta s příchodem modernizované DB9 přestává dávat smysl, tudíž její výroba nebude mít dalšího pokračování. Omlazená DéBédevítka se bude nadále prodávat ve verzi coupé i kabriolet (Volante), ale nabídne výkony současného DBS! Pod kapotou najdete osvědčený šestilitrový dvanáctiválec, jehož výkon poskočil z 350 na 380 kW (510 k) a točivý moment na hodnotu 620 Nm. Převodovka bude jen jedna – automatizovaný 6stupňový Touchtronic. S ní DB9 atakuje stovku za 4,6 sekundy a pokud nebude potřeba standardně montovaných keramických brzd, zastaví se ručička rychloměru na čísle 295 km/h

reklama Isuzu

Změny se dotkly i podvozku, rozložení hmotnosti na obě nápravy je v ideálním poměru 50/50. DB9 jezdí na 20“ kolech, které obouvají pneu Pirelli PZero. Při pohledu na exteriér vozu vás musí napadnout jedno slovo – Virage, DéBédevítka si totiž vypůjčila prvky z tohoto modelu, konkrétně je to přední nárazník s výrazným spoilerem vespod, zadní nárazník a velice podobný je i design mnohoparskových kol. 

Názor TopDrive

O žádném současném Aston Martinu se nedá říct, že by byl ošklivý, a modernizovaná DB9 je dalším ukázkovým příkladem tohoto britského výrobce sportovních vozů. Kombinace ladných křivek se sportovními prvky tvoří dokonalý celek, který je imunní proti vráskám. Interiér DB9 rovněž nezáří novotou, ale jeho krása je trvalá. Nádherně zpracovaným budíkům v kapličce může jen málokterý výrobce konkurovat a všudypřítomná kůže s bezchybnými švy si vás jednoduše získá. Toužíte-li po dvanáctiválcovém motoru bez přeplňování, tak máte v zásadě jen tři možnosti, Ferrari, Lamboghini a Aston Martin. Cena modernizované DB9 startuje na částce € 174 994.