Americký sen na dosah ruky

Pryč s předsudky! Pryč s předraženým luxusem! Pryč s podvyživenými motory! Pryč s auty podobnými si jako vejce vejci! My chceme Ameriku!

Není tajemstvím, že americké automobily nabízí mnoho muziky za málo peněz. Atraktivních vozů s bohatou výbavou a silným motorem není na našem trhu zrovna přehršel. Připravili jsme si pro vás hned dvě americké legendy – Ford Mustang a Chevrolet Camaro. Dva kabriolety poháněné nadupanými motory V8. Jestli toto není „american dream“, tak co tedy?

Ford Mustang GT convertible


Autor: Tomáš Čanda Mustang

Kreditní karta STYLE na rok zdarma

Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.

Mustanga i Camaro spojuje retro design odkazující na modely 60. let. Patrné je to jak na karoserii, tak v interiéru. Vzhled Mustangu, stejně jako tomu bylo dřív, prodělává drobné změny spjaté s aktuálním modelovým ročníkem. Vůz, který vidíte na fotografiích, je modelového ročníku 2010. Šedá metalíza je doplněna o „rychlé pruhy“. Je to osvěžující pocit sedět v interiéru, který si nespletete s žádným jiným automobilem. Ergonomie ovladačů padla za oběť retro stylu, ale dá se na to zvyknout. Grafika číslic otáčkoměru a rychloměru jako by z oka vypadla Mustangu ze sedmašedesátého.


Autor: Tomáš Čanda Mustang

Výbava zahrnuje následující: 6 x airbag, deaktivace airbagu spolujezdce, ABS, automatická převodovka, brzdový asistent, CD měnič, centrál dálkový, EDS, elektrické stahování oken a střechy, indikátor parkování, couvací kamera, hliníková kola, mlhovky, multifunkční volant, nastavitelný volant, originál autorádio, palubní počítač, posilovač řízení, kožené potahy, sportovní sedadla, vyhřívání sedadel, protiprokluzový systém kol (ASR), stabilizační systém (ESP), senzor stěračů, senzor světel, senzor tlaku pneumatik, sportovní podvozek, tempomat, tónovaná skla, venkovní teploměr.

TIP: Fotogalerie: Ford Mustang Shelby GT500 (2013)

Pod kapotou nalezneme osmiválec o objemu 4,6 l disponující výkonem 231 kW. Šestistupňová převodovka je po americku automatická, ale může být i manuální. Nad tím vším visí cenovka 899 900 Kč vč. DPH.

Chevrolet Camaro SS convertible


Autor: Tomáš Čanda

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Camaro

Srovnáme-li sportovní charaktery obou vozů, zjistíme, že větší svaly narostly Camaru. Podíl na tom má samozřejmě nejvyšší specifikace 2SS. Ta má motor V8 6,2 l s výkonem 315 kW, tedy necelých 430 koní! Do USA downsizing naštěstí nedorazil nebo alespoň ne do výrobního programu Camara. Automatická převodovka má 6 stupňů a řadit lze i manuálně pádly pod volantem. Verze SS jsou vybaveny samosvorným diferenciálem a brzdami Brembo. V motorovém prostoru pak nalezneme mezi tlumiči rozpěru zvyšující tuhost karoserie. Interiér pokračuje v podobném duchu jako zbytek vozu. Volant má menší průměr než ten v Mustangu a sedadla Camara, ačkoli na to nevypadají, lépe obejmou. Palubní deska na vás křičí „retro“ z každého svého detailu. Ukazatele před řadicí pákou informující o teplotě, tlaku oleje v motoru a převodovce včetně voltmetru musí milovat každý fanoušek aut.


Autor: Tomáš Čanda

Camaro

Čtyři sedadla nabízí oba automobily. Zavazadlový prostor Camara není malý, ale je kvůli malému nakládacímu otvoru těžko přístupný. Mustang je na tom o poznání lépe.

Výbava zahrnuje: 8 x airbag, deaktivace airbagu spolujezdce, ABS, alarm, automatická klimatizace, automatická převodovka, brzdový asistent, Boston Acoustic Premium hifi s CD přehrávačem, centrál dálkový, dělená zadní sedadla, elektrické stahování oken a střechy, indikátor parkování, hliníková kola, mlhovky, multifunkční volant, nastavitelný volant, posilovač řízení, kožené potahy, protiprokluzový systém kol (ASR), stabilizační systém (ESP) senzor opotřebení brzdových destiček, senzor stěračů, senzor tlaku pneumatik, spoiler, sportovní podvozek, sportovní sedadla, vyhřívání sedadel, tempomat, venkovní teploměr, xenonové světlomety, Bluetooth připojení. Cena takto vybaveného Camara je 1 199 999 vč. DPH.

Měli byste vědět


Autor: Tomáš Čanda

Camaro

Mustang i Camaro si koupí ti, co umí ocenit jejich styl. Jsou to moderní auta, ale postavená podle staré receptury. V jejich výbavě naleznete vše, co potřebujete ke každodennímu životu. A díky ceně jim rádi prominete plasty použité v interiéru. Obě auta se vyrábí i se šestiválci, ale netřeba zdůrazňovat, že do amerického vozu patří osmiválec. Letošní model Mustangu má V8 o objemu 5,0 litru. Pokud by to nestačilo, tak jsou zde silnější verze jako Shelby GT 500 a oživená legenda Boss 302.

Chevrolet za pár dní představí na autosalonu v Los Angeles Camaro ZL1 s kompresorem přeplňovaným osmiválcem. Hovoří se o 580 koňských silách! Není pochyb o tom, že Ford s Chevroletem staví svoje sportovní modely pro své fanoušky a už více než padesát let se přetahují o to, kdo nabídne silnější model.

Podobné články:

10 komentářů u „Americký sen na dosah ruky“

  1. To že americké legendy jsou nádherné je jasné, stejně jako že mají pro evropana ohromné motory. Proč ale není zmínka o tom jak jezdí? A hlavně jak jezdí na českých rozbitých a klikatých silničkách nebo jak se s nimi jezdí po městě?

    Odpovědět
    • Jízdní vlastnosti by zajímaly i mě. Má někdo praktické zkušenosti, a srovnání s evropskými vozy? Jak moc tvrdé ty vozy jsou, jak sedí v zatáčkách, jak na děravých cestách, dlažebních kostkách, jak se s tím jezdí po německé dálnici, co zkušenosti na sněhu?

      Odpovědět
      • Letos na jaře jsem si koupil Mustanga GT osmiválec, 300 koní. Podvozek je hodně tvrdý – v porovnání s Audi nebo BMW, to ale beru jako velkou výhodu, auto sedí v zatáčkách jako přibité. Dlažební kostky jsou průšvih, mám disky 21″, takže se snažím jezdit po kostkách co nejpomaleji. Jízda je úžasná, těžko se to vysvětluje, to se musí zažít. Jízdu na sněhu bych radši nezkoušel.

        Odpovědět
    • Nevím jestli máte osobní zkušenost s takovým dovozem, ale import z USA Vás stojí více peněz než jen cenu vozu a dopravu do ČR (ta samotná nemusí být tak snadná jak se může zdát). U nás Vás pak čeká pendlování mezi celním úřadem a technickou kontrolou. Vůz být vezen na odtahovce, protože nebude mít RZ. Aby byl prošel řádně STK a byl přihlášen musí mít upraveny světlomety vyhovující naší legislativě, takže pozor i na toto!

      Odpovědět
    • Nevím jestli máte osobní zkušenost s takovým dovozem, ale import z USA Vás stojí více peněz, než jen cenu vozu a dopravu do ČR (ta samotná nemusí být tak snadná, jak se může zdát). V ČR Vás pak čeká pendlování mezi celním úřadem a technickou kontrolou. Vůz by měl být vezen na odtahovce, protože nebude mít RZ. Aby byl prošel řádně STK a byl přihlášen, musí mít upraveny světlomety vyhovující naší legislativě, takže pozor i na toto! Nechci, aby to vyznělo jako nadržování dovozcům aut z USA, ale faktem je, že toto všechno vyřeší za vás.

      Odpovědět
      • Pokud bude vůz legálně registrován v USA, může tu jezdit jak chce. Jediným problémem bude pojištění, které bude stát ranec… což je ostatně jediný důvod, proč není možné v Evropě dlouhodobě provozovat vozidlo registrované v USA. Jinak souhlas s „nenadržováním“ dovozcům aut, když si to člověk vše zařídí sám, bude ho to stát sice o něco méně, ale pokud do toho započteme i „náklady obětované příležitosti“, tzn. čas na oběhávání a zkoumání co kde kdy jak, ve finále to vyjde o dost dráž.

        Odpovědět
  2. Do 2010 V6(3.6) Ponny Car, V6(3.6), GT(V8, 4.6). GT500(5.4Kompre­sor), GT500KR(5.4. Kompresor +50K, Super Snake(5.5 převrtaný blok, komporesor, 605k)
    Po 2010, V6(3.7), GT(V8, 5.0, 32V), GT500, Super snake(605, 725k+)

    Srovnávat prostřední motorizaci Fordu a poslední u Chevy je hovadina.
    Ford motory 4.6L již od os. aut nemontuje

    Odpovědět
    • Váš názor je v souladu s naším článkem, protože uvádíme, že Mustang je mod. roku 2010 a zmiňujeme silnější verze včetně té aktuální 5,0 V8. „Srovnání“ je statického charakteru, na jízdu bychom vybrali vyrované soupeře.

      Odpovědět

Napsat komentář