Sedan třídy S je primárně určen ředitelům, politikům a oligarchům, kteří si nabízený luxus chtějí vychutnávat ze zadních sedadel. Coupé třídy S míří na gentlemany preferující místo za volantem. O porci nových technologií a high-end výbavy ošizeni nebudou, vždyť je to třída S, jen s jedním párem dveří.
Délka 5027 mm, dvoje dveře, osmiválec pod kapotou, podvozek lepší jak létající koberec, kabina vykládaná dřevěnou dýhou a prvotřídní kožené čalounění – tak zní základní charakteristika nové třídy S v provedení coupé. Model S Coupé má u Mercedesu dlouho tradici, ať byl v průběhu let jeho název jakýkoliv, naposledy „CL“.
Ačkoli technologie pod povrchem jsou do velké míry identické se sedanem, design exteriéru hraje vlastní ligu. Karoserie coupé totiž nenese žádný prvek, který by naznačoval příbuznost se sedanem. Přední partie trochu připomínají roadster SL, ale zadní část s podélnými svítilnami je jisté privilegium této novinky. Přestože vůz svými rozměry působí majestátně, dynamiku a eleganci mu nelze upřít. Siluetu nízké střechy umocňuje silné chromované orámování bočních oken. Když už zmiňujeme střechu, pak musíme připomenout, že rovněž tento model má Magic Sky Control, tedy prosklenou střechu (resp. její větší část) s proměnlivou transparentností. Novým prvkem, který si určitě získá pozornost, jsou přední světlomety, každý se 47 krystaly Swarovski. Za příplatek, pochopitelně. Chloubou Mercedesu je však podvozek Magic Body Control – představený již u třídy S v provedení sedan. U Mercedesu o něm mluví jako tlumičích, které mají oči, čímž myslí kameru skenující povrch vozovky před vozem. Kvalitě povrchu se tak v „předstihu“ přizpůsobují tlumiče. Podvozek S Coupé umí eliminovat i boční přetížení, jízdní komfort se tak posouvá o pomyslný level výš.
Sledujte video: Jak funguje Magic Body Control
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Čtyřmístná kabina s královskými křesly v kůži, s výhřevem a masážní funkcí, nabízí díky panoramatické střeše dostatek vzdušnosti a světla. Linie palubní desky s dekorem v podobě dřevěné dýhy pozvolna přechází do mohutných dveří. Ano, zde už nacházíme podobnost s třídou S, ať už prostřednictvím kulatých mřížek ventilace či dvou TFT displejů. Coupé se od sedanu odlišuje více sportovním volantem. O příjemnou vůni na palubě se stará Air Balance, o kvalitní poslech hudby zase audiosystém Burmester 3D High-End.
Kabina tedy posádku zahrnuje maximálním možným luxusem, ale protože je zde řeč o automobilu, je nutné zmínit i kobyly pod kapotou. Těch je 455 resp. 335 kW a táhnou silou až 700 Nm. Zásluhu na tom má motor V8 biturbo s objemem 4,7 l. Koncertní síň s prostorovým zvukem v kabině vozu nezabránila technikům Mercedesu v instalaci sportovního výfuku s aktivními klapkami, čímž dávají šanci osmiválcovému motoru se hlasově projevit. Hádáte správně, že řeč je o verzi S500, další budou následovat. Vsázíme na dvanáctiválec S600 a pak na verzi/e AMG. Aby nemusel posádku nakonec zahrnovat hrobař hlínou, je S Coupé vybaveno celou četou andělíčků strážníčků, kteří hlídají okolní provoz, čáry na silnici, chodce ve vozovce apod. V momentu, kdy se bude řidič zaobírat něčím důležitějším než je řízení, elektroničtí strážci zasáhnou.
Mercedes-Benz S Coupé se veřejnosti přestaví na autosalonu v Ženevě. Do prodeje se dostane v druhé polovině roku.