Mercedes-Benz CLS AMG měl kdysi zlaté časy. Jenže od letošního roku mu život ztížila Audi S7 a od května 2013 mu další vrásky na čele přidělá BMW M6 v provedení Gran Coupé. Čtěte, s čím přichází mnichovská novinka.
Nechávají se nazývat čtyřdveřová coupé. Jsou postavená na stejných základech jako klasické sedany, ze kterých vychází. Nabízí sice méně místa na zadních sedadlech, ale taky atraktivnější design. No a zaplatíte za ně více. Jak se to říká? Že pro krásu se musí trpět?! Tady ale nikdo netrpí, naopak. Vrcholné verze čtyřdveřových coupé nabízí to nejlepší spojení výkonu, komfortu a jisté praktičnosti. Doposavad jste mohli volit mezi AMG a S7 a konečně i BMW vtělilo svou M Power do 6 Gran Coupé.
Contents
Vzhled a prostor
M6 Gran Coupé si bere aerodynamické prvky (nárazníky, boční žábry, kola, čtyři koncovky výfuku) z M6 Coupé a M6 Cabrio. Atraktivitě a nízkému těžišti nahrává karbonová střecha s efektním prolisem. Obdobná situace je i uvnitř – při nastupování nepřehlédnete prahové lišty s logem M6 (mohou svítit), dále typické sportovní sedačky, volant a volič automatické převodovky – to jsou prvky společné všem verzím M6.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Ve srovnání s M6 Coupé/Cabrio má Gran Coupé o 113 milimetrů delší rozvor ze kterého profitují cestující vzadu. Zadní sedadla se dají sklápět v poměru 40:60 a po jejich sklopení se zavazadelník zvětší ze 460 na 1265 litrů. Pamatujte na to, až poveze ledničku z místního elektra.
Dáváte přednost Alpině? Poznali jsme D5 Bi-Turbo a vyzkoušeli B6 Bi-Turbo.
Výbava
Standardní výbava BMW M6 Gran Coupé zahrnuje 20“ hliníková kola, kožené čalounění, vyhřívaná sedadla řidiče a spolujezdce, automatické stmívání vnitřního zpětného zrcátka a vnějších zpětných zrcátek, alarm, audio systém BMW Professional. Jako alternativa ke standardní 2zónové automatické klimatizaci je 4zónová klimatizace s ovládacím panelem pro zadní prostor. Mezi vrcholy příplatkové výbavy patří M multifunkční sedadla, Soft Close zavírání dveří, elektricky ovládané roletky oken, nová generace navigačního systému Professional a Bang&Olufsen High End Surround Sound System.
BMW M6 Gran Coupé také přichází s celou řadou BMW ConnectedDrive funkcí, jako je například M Head-up displej, parkovací asistent, couvací kamera, asistent dálkových světel, Speed Limit Info, hlídání jízdních pruhů, Surround View a noční vidění BMW Night Vision s rozpoznáváním chodců. Zákazníci si také mohou nechat do auta integrovat smartphony a využívat internetových služeb.
Technika
Pod kapotou není nic jiného než motor V8 M TwinPower Turbo se stádem 560 koní, které dokážou táhnout silou až 680 Nm. Tento točivý moment má řidič k dispozici mezi 1500 a 5750 ot./min. Véosmičku lze točit až do 7200 ot./min. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Málo? S Driver´s paketem jede eMšestka 305 km/h.
K S63B44TU, jak zní kódové označení výše popsaného motoru, pasuje jen M DCT převodovka, tedy dvouspojkový automat se 7 stupni. Funkce launch control potěší brutálně rychlými starty, funkce Start/Stop zase otráví na křižovatkách. Na podvozku najdeme M komponenty, samosvorný diferenciál a velké brzdy. I majitelé M6 Gran Coupé mohou mít keramické brzdy.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.palivo | benzín | akcelerace 0–100 km/h (s) | 4,2 |
---|---|---|---|
počet válců | 8 | maximální rychlost (km/h) | 250 |
objem motoru | 4395 | převodovka | 7A |
výkon (kW) | 412 | kombi. spotřeba (l/100 km) | 9,9 |
točivý moment (Nm) | 680 | objem zavazdl. prostoru (l) | 460 |
Cena
Na krámy by M6 Grand Coupé mělo dorazit v květnu 2013 s cenou od € 128 800,– , což je něco přes 3 200 000 Kč. Připomínáme, že za M6 Coupé na českém trhu zaplatíte 3 247 500 Kč vč. 20% DPH a za M6 Cabrio 3 447 500 Kč.
At to uz sakra prestanou pojmenovavat COUPE !!! Zadne ctyrdverove Coupe proste neexistuje…
Jen mě mate poslední fotografie v galerii, nevím jestli se jedná o čtyřmístné provedení, nebo pěti. Jestli čtyř, pak je tam asi zbytečný pátý pás na fotografii… jestli pěti, tak lituju toho, co bude sedět uprostřed… 🙂 neboli slovy klasika, kde udělali sou… z NDR chybu? :)))
Ve fotogalerii je čtyřmístné provedení. Pětimístná varianta by měla mít opěrku hlavy i uprostřed.
Gran Coupé je pětimístné, ačkoli to prostřední sedadlo nevypadá jako sedadlo, nemá opěrku hlavy, není kam dát nohy, tak je pětimístné, to je také důvod trojice bezp. pásů vzadu. Nevím, proč některé zdroje uvádí něco jiného, ale informaci jsem si ověřil u prodejce BMW. Pro náš trh tomu tak je.
BMW v tomto směru uplatňuje trochu zajímavou politiku. SUV BMW X6 je standardně čtyřmístné, kde o tom není pochyb, ta sedadla tam jsou prostě čtyři. A pětimístná verze vypadá jako pětimístná, sedadlo je sice úzké, ale dá se na něm sedět, má opěrku hlavy a je zde alespoň symbolické místo pro nohy.
Vedle toho pětimístné Gran Coupé vypadá jako vtip. Zasedací pořádek na palubě Gran Coupé bych tedy nazval 4+1 (v tom nejvyšším stavu nouze).