Chevrolet vybral několik dílů z vrcholného ZL1 a namontoval je do běžného Camara SS. Výsledek tohoto továrního performance se jmenuje Camaro 1LE. Má smysl o něm přemýšlet?
V modelové řadě Camara zaujímá místo na trůnu přeplňovaný model Camaro ZL1. Mezeru mezi ním a modelem SS vyplní Camaro 1LE, které si vypůjčilo řadu dílů právě z vrcholného ZL1. Konkrétně se jedná o ložiska kol, uložení tlumičů, rozpěru mezi předními tlumiči a palivovou pumpu, která bude umět lépe krmit motor V8 palivem. Změny proběhly i na podvozku, Camaro 1LE má silnější stabilizátory, poloosy a jinak naladěné tlumiče. Manuální 6stupňová převodovka má kratší dráhy řazení, chladič oleje a zkrácen byl i stálý převod na hodnotu 3,91. Atmosférický motor LS3 V8 6,2 l s výkonem 318 kW (432 k) a točivým momentem 569 Nm zůstal beze změn. Auto jezdí na 20″ černě lakovaných kolech obutých do pneumatik Goodyear Eagle Supercar 285/35 R20. Camaro 1LE poznáte podle lízátek pod předním nárazníkem, černého zadního spoileru a matné černé kapoty motoru. Matná kapota je nejen vzpomínkou na éru muscle cars, ale i praktickým doplňkem, protože se od ní neodráží slunce a neoslňuje vás tak.
Názor TopDrive
Camaro 1LE je chvályhodným počinem na poli dostupných sportovních vozů. Z pohledu Chevroletu je to další specialitka pro zákazníky. Na 1LE je vidět, jak „málo“ stačí k lepšímu autu. Osmiválcové SS by uspokojilo většinu petrolheadů, ale výměnou několika dílů za lepší je vůz zase o kus dál. Továrně upravené, otestované a se zárukou prodávané vozy jsou vždy sázkou na jistotu. Na českém trhu prodává Chevrolet model Camaro SS. Model ZL1 a pravděpodobně i 1LE si budete muset nechat dovézt individuálně.