Vybrali jsme desítku nejhezčích Ferrari všech dob. Podívejte se na 10 nejkrásnějších Ferrari a dejte hlas svému oblíbenci.
Vybrat jen 10 nejhezčích vozů Ferrari je nezáviděníhodný úkol. Se slzou v oku jsme museli některé vozy z našeho seznamu vyřadit. Přihlíželi jsme nejen k designu, ale i k technickým lahůdkám a vzácnosti jednotlivých modelů. Pokud zde nenajdete to své oblíbené, napište nám do komentářů pod článek, jaké to je a proč.
Contents
250 GTO (1963)
Motor V12 2,9 l, 220 kW (300 k). Vůz 250 GTO vycházející z modelu 250 GT byl určen pro závody, „O“ v názvu znamená Omologato (schválený/homologovaný). Počet vyrobených kusů: 39. Když se dnes dvěstepadesátka gétéó dostane do aukční síně, tak trhá rekordy v ceně.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.275 GTB/4 (1966)
Motor V12 3,3 l, 220 kW (300 k). Mnozí považují právě 275 GTB/4 za to nejhezčí Ferrari. Za svou krásu vděčí tento model studiu Pininfarina, které karoserii navrhlo a Scagliettimu, který ji vyrobil. Počet vyrobených kusů: 350.
365 Daytona (1968)
Motor V12 4,4 l, 259 kW (352 k). Daytona byla nejrychlejším autem své doby, maximální rychlost činila 280 km/h, z 0 na 100 km/h vůz akceleroval za 5,4 sekundy. Závodní verze jezdily až 300 km/h. Počet vyrobených kusů: 1426.
F40 (1987)
Motor V8 biturbo 2,9 l, 352 kW (478 k). Na kost oholený model (bez ABS, posilovače řízení, posilovače brzd a rádia) oslavující 40. výročí založení automobilky, byl zároveň posledním Ferrari na jehož vývoj dohlížel sám Enzo Ferrari. Opět jedno z nejcennějších Ferrari. Počet vyrobených kusů: 1315.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.F50 (1995)
Motor V12 4,7 l, 382 kW (520 k). Atmosférický motor s 60 ventily byl odvozen z 3,5 l dvanáctiválce, který v roce 1992 poháněl Formuli 1. Počet vyrobených kusů: 349.
Enzo (2002)
Motor V12 6,0 l, 485 kW (660 k). Přitažlivost tohoto výročního modelu nespočívá v designu (ten je ryze účelový), ale v technice, která víc než kdykoli dříve čerpá poznatky z Formule 1. Motor, robotizovaná převodovka, keramické brzdy, karbonové šasi a spousta dalších krásných komponentů z automobilového sportu bylo složeno v jeden dokonalý celek jménem Enzo. Počet vyrobených kusů: 399.
575M Maranello (2002)
Motor V12 5,7 l, 379 kW (515 k). 575M byl evolucí modelu 550 Maranello, velkého GT s motorem vpředu. 575M byl první model s motorem V12, ke kterému bylo možné objednat převodovku F1. Tento expres uměl svoji posádku zahrnout pohodlím i maximální rychlostí, která činila 325 km/h.
360 Challenge Stradale (2003)
Motor V8 3,6 l, 313 kW (426 k). 360 Modena byl osmiválcový model s motorem uprostřed. Odlehčená verze Challenge Stradale byla inspirována závodními vozy, čemuž odpovídal posílený motor, upravený podvozek, přesnější řízení a interiér se závodními sedadly. Stradale zhubla 110 kilogramů oproti verzi 360 Modena.
TIP: Ferrari 360 – nákup a servis
F430 Scuderia Spider 16M (2009)
Motor V8 4,3 l, 375 kW (510 k). F430 Scuderia byla tím, čím 360 Challenge Stradale – nejlepším osmiválcovým modelem své doby. Zisk 16. pohárů konstruktérů v F1 bylo důvodem k výrobě F430 Scuderia Spider, hardcorového kabrioletu, který uměl nabídnout zážitky jako coupé Scuderia, ale navíc přidal vítr ve vlasech. Převodovka F1 a karbonové brzdy byly samozřejmostí. Počet vyrobených kusů: 499.
599 SA Aperta (2011)
Motor V12 6,0 l, 492 kW (670 k). Další výroční model tentokrát oslavující studio Pininfarina, konkrétně otce a syna Sergia a Andrea Pininfarina („SA“ v názvu). Klienty pro tento super vzácný model vybírala přímo automobilka. Počet vyrobených kusů: 80.
Na ty nejhezčí jste zapomněli ;-). Dino 206/246 a F355.
Kdepak. Dino v širším výběru bylo… Je to velice zajímavý vůz. První silniční Ferrari s hřebenovým řízením. Verze 206, z počátku výroby, měly hliníkovou karoserii, díky níž Dino vážilo jen 860 kilo! Pozdější 246 GT dostaly sice silnější motor (2,4 l) ale také ocelový kabát.
Nezařadit Testarossu je naprosto zásadní chyba. To auto navrhl Pininfarina a jeho design byl později často v detailech kopírován, ještě dnes vznikají repliky. Repliky škaredých aut se nestaví, i když je to auto známé značky.
Přesně. Testarossa mi v galerii chybí. Škoda. 🙁
To co teď napíšu jsem psal k článku „10 nejkrásnějších vozů značky Jaguar“, jen změním značku 🙂 Já miluju veterány, takže pro mě nejkrásnější jsou ty od 275 GTB/4 (včetně samozřejmě) po ty nejstarší a z těch novějších mě nezaujalo žádné (tady je oproti Jaguaru menší rozdíl) . Jinak Ferrari je samozřejmě pojem ve světě aut, takže dodám, že pěkných je většina (tady je další menší rozdíl oproti Jaguaru), ale jak jsem napsal, miluju veterány 🙂