Skvělý poměr výkonu a váhy, ryze funkční aerodynamika, dechberoucí akcelerace a cena menší než 1 milion korun. Takový je zabiják supersportů Radical SR1. Rychlejší auto na okruhové ježdění nehledejte.
U Radical Sportscars si na nic nehrají. Módní trendy, luxusní výbava a další podobné věci jdou zcela mimo tohoto britského výrobce radikálních automobilů. Radical staví vozy podřízené jedinému účelu – být nejrychlejší na závodním okruhu. Tomu taky odpovídá použitá technika u modelu SR1 – čtyřválcový motor o objemu 1,3 l pocházející z motocyklů Suzuki dává výkon 154 kW (210 k) v 10 500 ot./min.! Výkon přenáší 6stupňová sekvenční převodovka na zadní nápravu, kde nechybí samosvorný diferenciál od firmy Quaife. Pod koly se ukrývají brzdy se čtyřpístkovými třmeny a kotouči o průměru 240 milimetrů na přední nápravě.
Oholené až na kost
Při pohledu na otevřený dvoumístný vůz, připomínající závodní speciál, musí být každému jasné, o co tady kráčí. Ryze funkční aerodynamiku můžete ovlivnit sklonem zadního stavitelného křídla. Obutí přizpůsobíte podle aktuálních povětrnostních podmínek, Dunlop pro Radical nabízí suché i mokré okruhové pneumatiky. V interiéru, přesněji řečeno v plechovo-karbonové vaně, najdete jen závodní semišem potažený volant, pedály, řadicí páku, datalogger a integrovaná sedadla s bezpečnostními pásy. Všechny bezpečnostní prvky splňují přísné nároky FIA.
Více jak 400 koní na tunu
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Na závěr vám přinášíme to nejdůležitější – čísla. Z 0–100 km/h vystřelí SR1 za 3,6 sekundy. Maximální rychlost 222 km/h není na první pohled moc, ale na kterém závodním okruhu můžete uhánět 300 km/h? Suchá hmotnost činí 480 kilogramů, takže každý kůň se tahá jen s 2,3 kilogramy hmotnosti! Brzdy dokážou vyvinout přetížení až 1,8 G a v zatáčkách si auto nechá líbit 2,3 G. SR1 má nejen výkony, ale i cenu, kterou zesměšní supersporty. Model SR1 lze pořídit od £ 29 850 bez DPH tj. cca 970 000 Kč.
Názor TopDrive
Ne, tohle auto opravdu není vhodné na předvádění se u kavárny.