Před čtyřmi lety nás BMW namlsalo na koncept supersportovního vozu M1 Hommage. Nyní prosakují informace o tom, že má tento vůz šanci na sériovou výrobu. Tohle BMW chceme! Proč?
Psal se rok 1972 a světu se ukázal koncept BMW Turbo. O šest let později BMW představilo sériový model M1, jehož design mělo na starosti studio Italdesign. Bylo to první BMW s motorem uprostřed, byl to první supersport z Mnichova. Řadový šestiválec 3,5 l produkoval výkon 203 kW (277 k) a dokázal tak vůz rozpohybovat z 0–100 km/h za 5,4 sekund. Maximálka ležela u 260 km/h. Emjedničky se proslavily ve vlastní pohárové sérii Procar jako předskokani závodů F1. Celkem bylo vyrobeno 457 kusů. Model M1 stál v roce 1978 hříšných 100 000 DM.
V roce 2008 BMW zavzpomínalo na M1 konceptem M1 Hommage a fanoušci byli nadšeni. Koncept vypadal jako kdyby třicet let stará M1 prodělala cestu časem. Dvojice znaků na zádi, kola Campagnolo v moderním střihu, žaluzie přes zadní okno a žebrování v přední kapotě jasně odkazovaly na původní M1 z konce 70. let. Důležité byly jen dvě otázky – co bude vůz pohánět a kdy bude v prodeji. Tehdy BMW odmítalo debatu na téma sériová výroba, ale dnes se věci mají očividně jinak. Servery Automobilwoche.de a Auto Bild přišly s informací, že BMW plánuje začátek výroby v roce 2016. Tím jsme získali odpověď na otázku kdy. Jaká ale bude technika?
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.M1 Hommage (2008)
Znovuzrozená M1 půjde v duchu firemní strategie EfficientDynamics, takže lže očekávat lehkou karoserii, Start/Stop systém, rekuperaci brzdné energie a přeplňovaný benzínový motor. Tělesná schránka bude tvořena z materiálů jako hliník, hořčík, titan a plast, čímž by se výsledná váha mohla udržet na hranici cca 1250 kilogramů. Motor V8 biturbo by měl produkovat stádečko minimálně 600 koní a maximální rychlost 300 km/h bude samozřejmostí. Bohužel se nová M1 u té staré inspirovala i cenou, neboť se mluví o částce € 250 000.
Názor TopDrive
Máme sice chuť zakřičet třikrát „hurá“, ale zůstáváme stát nohama na zemi. Do roku 2016 se toho může ještě hodně změnit, jak z pohledu techniky, designu, tak i ceny. Snad si to BMW nerozmyslí a na výrobu M1 skutečně dojde. Supersport by totiž potřebovalo jako sůl.
Podobné články:
- BMW M3 CSL slaví 10 let
- Nissan Juke-R jde do výroby
- Koncept LF-LC – bude tohle budoucnost Lexusu?
- Nástupce BMW 1 M Coupé přijede v roce 2014
- Renault Alpine A110–50 ožije u Lotusu