Je výkonnější než konkurence, dokonalejší než předchůdce a stále červené. Představujeme vám novou výkladní skříň Ferrari – dvanáctiválcový model F12 berlinetta. Commendatore Enzo Ferrari by na něj byl pyšný.
Představení nového modelu Ferrari je vždy takový malý svátek, obzvlášť jedná-li se o dvanáctiválcový model. Za novou F12 berlinettu mluví hlavně čísla. Atmosférický V12 o objemu 6,3 litru vychází z motoru pro model FF, ale v F12berlinetta byl dále vyšlechtěn. Výkon 544 kW (740k) v 8500 ot./min. překonává i Lamborghini Aventador (515kW/700 k). S hodnotou točivého momentu 690 Nm se většinou setkáváme u přeplňovaných motorů, ale v tomto případě můžeme vzdát hold motorářům z Maranella. Výsledkem koncepce transaxle s motorem umístěným vpředu a dvojspojkovou převodovkou F1 u zadní nápravy je rozložení hmotnosti v poměru 46:54 předek/zadek.
Protože luxusní interiér a zástup elektronických pomocníků něco váží, je karoserie vozu hliníková. Pohotovostní hmotnost je podle Ferrari 1525 kilogramů, což je na auto kategorie GT velmi dobrá hodnota. Technický vrchol F12 představuje nejen motor, ale i magnetoreologické tlumiče SCM-E, elektronický diferenciál E-Diff a stabilizační systém ESC s několika režimy. Zajímavostí je aktivní chlazení karbon-keramických brzd Active Brake Cooling, které má vliv i na aerodynamiku vozu. Na závěr jsme si schválně nechali dva údaje, na které určitě čekáte, takže tady jsou – akceleraci z 0–100 km/h zvládá tento hřebec za 3,1 sekundy a maximálka činí 340 km/h.
Oficiální video z dílen Ferrari
Podobné články:
- Ferrari předpovídá rekordní prodeje
- Ferrari (ne)musí být červené
- Ferrari chystá ostrou verzi modelu F12
- Bentley Continental GT a GTC V8 – dostupnější aristokrat
- Tři sběratelská Ferrari na prodej, zn. pouze společně