Nové Porsche Panamera Turbo je na Severní smyčce stejně rychlé jako Gallardo či Lexus LFA. No a?

O čem vypovídá nejrychlejší kolo s časem 7:38 min. na legendárním Nürburgringu, kterého dosáhla nová Panamera Turbo? Že je to bezpochyby rychlé auto … ale to je tak asi všechno.

Abyste pochopili, tak čas 7 min. a 38 sek. je hodně dobrý čas, obzvlášť na dvoutunovou limuzínu. Pohled do rekordních tabulek říká následující – stejného času zde dosáhlo Porsche 911 Turbo gen. 997, nejlepší japonské auto posledního desetiletí Lexus LFA či Lamborghini Gallardo ve své odlehčené verzi LP 570–4 Superleggera. Panamera za sebou nechala takové ikony (nedávné minulosti) jako Lamborghini Muriciélago LP 640 či McLaren Mercedes SLR. Lidé od Porsche mají být právem na co pyšní.

Video od Porsche

Nyní pár důvodů, proč je tento skvělý čas v životě luxusní limuzíny k ničemu:

1) Domovem Panamery jsou přeplněné metropole a dálnice na kterých se častěji stojí v koloně, než jezdí.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

2) Pokud patříte mezi nürburgringové lovce časů, tak určitě po Severní smyčce nejezdíte Panamerou, ale třeba gététrojkou. Jistě, na Severní smyčce potkáte cokoliv, třeba Fiat Multipla, ale ani ten a ani Panamera nepatří mezi nejčastější a nejoblíbenější auta jako třeba zmíněná 911 GT3.

3) Času 7:38 min. nedosáhla za volantem Panamery nějaká sekretářka, ale Lars Kern, testovací pilot. Nebude asi těžké uhádnout, že tenhle chlapík má na Nürburgringu odjeto víc kol než vy máte nacouváno na playstationu. Zatímco zadupnout plynový pedál do podlahy a letět po rovině „co to dá“ umí každý, dosáhnout času 7:38 na Ringu zvládne jen málokdo. Mimochodem si všimněte, že Kern měl v autě závodní sedačku a pásy … a měl celou Severní smyčku jen pro sebe.

4) I když zmíněný čas prozrazuje mnohé o kvalitně odvedené práci podvozkových inženýrů, tak přednosti Panamery leží jinde. Pokud by měla být Panamera ryzím sporťákem, pak by bylo zbytečné, aby Porsche vedle Panamery vyrábělo nějakou devětsetjedenáctku, o verzích GT3 a GT3 RS ani nemluvě. Jinými slovy, schopnost pokořit Severní smyčku v takovém čase je úctyhodný výkon, ale rozhodně to není příslib toho, že se za volantem Panamery budete bavit … až budete třeba popojíždět v koloně.

Podobné články:

Napsat komentář