Většinou je to přesně naopak – luxusní výbava je zabijákem hmotnosti a tedy i jízdních vlastností, ne však v případě odlehčeného Boxsteru. Manuálně ovládaná střecha, žádné audio ani klimatizace! A samé lepší komponenty.
Když se u Porsche rozhodovali, jaký vůz představí na New York International Auto Show, nakoukli do skladu a začali vybírat různé komponenty, např. sedačky a volant z 918 Spyder, brzdy z 911 Carrera, nárazníky z Caymanu GT4, o 20 mm kratší pružiny, strmější převod řízení atd. Audiosystém a klimatizace se v rámci váhové úspory ukázaly jako přebytečné, resp. lze je bez příplatku objednat jako nadstandard. Designéři si vyhráli s uchycením střechy a jejím aerodynamickým krytem, který je zároveň víkem zavazadlového prostoru. Plátěná střecha postrádá elektroniku, takže její natahování, resp. stahování je čistě na šikovnosti řidiče.
Nakonec zbývalo vyřešit otázku pohonu. Šestiválec 3,4 l s výkonem 243 kW z Boxsteru GTS by se jevil jako dobrá volba, nicméně Porsche šlo dál – použit byl šestiválec 3,8 l z Carrery nastavený na výkon 276 kW (375 k). Počkat, nepřipomíná nám to něco? Jasně, stejný motor má i Cayman GT4, akorát s deseti koníky navíc. Boxster Spyder dělá 0–100 km/h za 4,5 s, pochopitelně s manuální 6stupňovou převodovkou. Maximální rychlost činí 290 km/h. Kombinovaná spotřeba, prý, 9,9 l/100 km.
Nepřehlédněte: Porsche Cayman GT4.
Názor TopDrive
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Název „Spyder“ má u Porsche hluboké historické kořeny. Vždy byl spojen se speciálním, rychlejším, popř. přímo závodním modelem. Boxster Spyder jsme tu už měli. Psal se rok 2010, když Porsche dostalo nápad v podobě odlehčeného Boxsteru s manuálně ovládanou střechou a „chudou“ výbavou. Současný model tedy znalce Porsche nepřekvapí, zato jistě potěší. Novinku s cenovkou 79 945 € začněte vyhlížet v červenci 2015.
Čtěte: TEST Porsche Boxster S