Volvo představilo druhou generaci velkého SUV, model XC90. Vůz nastavuje novou laťku v oblasti bezpečnosti tak vysoko, že řidič je spíše pasažérem. Prohlédněte si luxusem napěchovaný sedmimístný vůz detailně.
První generace XC90 byla představena v roce 2002. Od té doby v automobilovém průmyslu uplynulo hodně vody, takže příchod nové generace byl žádoucí už posledních pár let. Volvo si dávalo na čas a asi vědělo proč. Nové XC90 píše novou kapitolu v historii firmy. Na designu vidíme, jakým směrem se vydají ostatní modely v příštích letech. XC90 si zachovává tradiční prvky vozů Volvo, ale interpretuje je v neskutečně svěžím duchu. Sedmimístný interiér je lákavý jak z pohledu materiálů (kůže, dřevo, hliník, řadicí páka z křišťálového skla), tak designu a funkčnosti. Kaplička přístrojů je plně digitální, středu palubní desky dominuje velký dotykový displej a lá tablet sdružující všechny funkce infotainmentu a klimatizace. Dodavatelem prémiového audio systému je Bowers&Wilkins. Každé sedadlo v druhé a třetí řadě je samostatné a dá se s ním manipulovat.
Kořeny nového designu hledejte zde: Volvo Concept Coupé
To, v čem je XC90 zásadní, je efektivita a zejména pak bezpečnost. Technické údaje nebyly zatím zveřejněny, ale mluví se pouze o přeplňovaných čtyřválcích spalujících jak benzín, tak naftu. Nechybí tradiční označení motorizace T6, vrchol představuje T8, což bude hybridní verze s elektromotorem. XC90 je postaveno na nové lehčí a pevnější platformě označované jako SPA (Scarable Product Architecture).
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Prim opět hraje bezpečnost. Volvo říká: „XC90 je první krok k samostatně jedoucímu vozidlu.“ Pasivní bezpečnost je zase o krok dál, ale hlavní slovo mají prvky aktivní bezpečnosti. Vůz monitoruje dění kolem sebe, hlídá dopravní značky, jízdní pruhy, rozestupy od vozidel, cyklisty, chodce, zkrátka všechno co se pohne na silnici či v její bezprostřední blízkosti je sledováno a vyhodnocováno z hlediska potencionálního nebezpečí. Řidič je o všem informován, a pokud v případě hrozící kolize nestihne zareagovat včas, vůz automaticky aktivuje brzdy.