Máte-li svůj závodní tým, pak víte, jak je těžké držet krok s konkurencí. Porsche vám rádo vyjde vstříc s poslední evolucí GT3 RSR generace 997.
Vedle přípravy závodních vozů pro tovární týmy, je běžnou praxí automobilek činných v motosportu i příprava vozů pro soukromé týmy. Děje se tak prostřednictvím dílů, kitů a kompletních automobilů. Porsche pravidelně „aktualizuje“ svoji stálici – 911 GT3 RSR, jejíž poslední verze je logicky založená na generaci 997. Nová generace 991 (příchod v prosinci 2011) na verzi GT3 a GT3 RSR teprve čeká.
Pod zadní kapotou 997 RSR je čtyřlitrový šestiválec o výkonu 338 kW (460 k). Převodovka je 6stupňová sekvenční s řazením pod volantem. Auto má široký bodykit z lehkých materiálů, plastová okna, velké zadní křídlo, bezpečnostní rám a další funkční prvky. Na první pohled se tato verze odlišuje od té předchozí přidáním otvorů v zadních blatnících. Těmi proudí vzduch k motoru. Po technické stránce je to plně funkční závodní vůz. Vozy budou dostupné od ledna 2012 a Porsche si je cení na 498 000 euro bez daně. Ta nejdůležitější otázka zní – jakých závodů se s tímto vozem budete moci účastnit? 24 hodin Le Mans, FIA World Endurance Championchip, Le Mans Series, American Le Mans Series a International GT Open.
Pro představu – předchozí verze jela následovně:
Podobné články:
- Porsche 911 GT3 R Hybrid – opět v akci
- Porsche 911 GT3 R – závodní verze pro rok 2013
- FOTO/VIDEO: McLaren P1 GTR a McLaren F1 GTR bok po boku
- 10 nejlepších silničních Porsche
- VIDEO: Hardcorový Mercedes-Benz v akci