Automobilový průmysl v roce 2024

Zvyšující se nároky zákazníků na pohodlí a bezpečnost, zpřísňující se emisní limity a tlak na výrobní náklady. To jsou fundamenty ovlivňující automobilový průmysl zásadním způsobem. Na základě současného stavu jsme provedli predikci pro rok 2024.

Aston Martin

Britský výrobce sportovních vozů se stále drží, dnes už tradiční, platformy VH. Zástupci automobilky říkají, že této platformě věří…a to už od roku 2001, kdy vyjel model Vanquish. Majitelé modelů V8 Vantage mají důvod k radosti, jejich model je stále v nabídce a vypadá stejně jako před dvaceti lety, když jej kupovali.

Audi

Koncern Volkswagen je všem ostatním výrobcům dáván za příklad, jak umí šetřit výrobní náklady. Všechny značky koncernu, s výjimkou Bentley a Lamborghini, mají tříválcové motory 1,0, 1,2 TSI a 1,4 TDI včetně modelů Audi A6 a Audi A8. Motor vrcholné verze Audi S8 modelového roku 2024 disponuje výkonem 700 k a kvůli nižší spotřebě paliva odpojuje dva válce.

BMW

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Automobilka BMW se zcela zřekla pohonu zadních kol a nabízí pouze svůj inteligentní pohon všech kol xDrive. Zákazníci si SUV (resp. SAV) natolik oblíbili, že se BMW rozhodlo vyrábět pouze vozy této kategorie. Modelová řada roku 2024 zahrnuje X1, X2, X3, X4, X5, X6, X7. X8, X9 a X10.

Bugatti

Představuje již devadesátou sedmou limitovanou edici svého modelu Veyron. Parametry zůstávají, jen cena díky inflaci evropské měny poskočila na trojnásobek.

Ferrari 

Ferrari prolomilo hranici 20 tisíc vozů vyrobených za rok. Poptávka stále převyšuje nabídku, zejména na asijských trzích. I čínští fotbalisté chtějí jezdit ve Ferrari.

Lamborghini

Italský výrobce supersportů se vysmívá downsizingu. Nový model Toreador má stále atmosférický motor V12 6,0 l, avšak s výkonem 1500 koní. Pro efektivnější přenos výkonu se vůz drží pohonu všech šesti kol.

Mercedes-Benz

Vrcholná třída S překračuje veškerá měřítka luxusu a prostornosti kabiny. Nový model se skládá z nákladního tahače Actros a luxusem napěchovaného návěsu. Masážní sedačky a multimediální systém nahradil kinosál a wellnes koutek.

Porsche

Ikonická 911 přichází v nové generaci (999) s dvakrát přeplňovaným čtyřválcem typu boxer. Model Carrera Turbo s desetistupňovou trojspojkovou převodovkou PDK umí akcelerovat z 0–100 km/h za 1 sekundu.

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Volvo

Prioritou Volva byla vždy bezpečnost. Nová generace vozů již nepočítá s řidičem, automobily se řídí sami dle zvolené trasy přes google maps. Na místě, kde kdysi býval volant, je elektronicky výsuvný držák tabletů či novin, vybavený airbagem pochopitelně. Poslední Volvo, které můžete řídit sami je nesmrtelné XC90. To zatím z nabídky nezmizelo. Jeho zakoupením automaticky získáváte veteránské značky.

Za zmínku stojí i novinky představené na autosalonu v Ženevě (94th International Motor Show)

Honda zde představila v pořadí již dvacátý druhý koncept sportovního modelu NSX s příslibem, že sériová výroba se rozeběhne za nedlouho. Dacia – nejúspěšnější evropská značka zavádí ve svých vozech nový prvek luxusní výbavy – elektricky ovládaná okna. Škoda-Auto přivezla do Ženevy nástupce modelu Octavia. V reakci na přání zákazníků na ještě větší zavazadlový prostor znovu zavedla do výroby model 1203. S ní přichází oblíbené verze Ambulance a Funus.

Podobné články:

2 komentáře u „Automobilový průmysl v roce 2024“

Napsat komentář