Celá sága rallyové legendy a sportovních aut u Mitsubishi jde pod drn. Aby lítost fanoušků z ukončení výroby Lanceru Evo byla menší, nabídne jim japonská automobilka poslední a řádně „vytuněnou“ edici. Mitsubishi slibuje výkon 480 koní.
Sbohem a šáteček
Lancer Evolution se zrodil pro rally. Za tímto účelem byl vyvíjen, vyráběn a prodáván. Tak to šlo deset generací od roku 1992. Poslední, desátá, generace se vyrábí od roku 2008. Její prodeje ale nejsou žádné terno. Důvod? Evolution X už zkrátka nebylo tak drsné a hrubé jako předešlé generace, neproběhla žádná „evoluce“ za těch šest let co je ve výrobě, takže trochu vyčpělo.
V marketingovém oddělení Mitsubishi na tenhle model snad úplně zapomněli. Oficiálním důvodem ukončení výroby tj. hřebíčkem do rakve jsou přísné emisní limity. Nejeden by čekal, že Mitsubishi přijde s úplně novým modelem, ale to se nestane, protože automobilka se chce orientovat na automobily, které „léčí“ hory a z výfuků se jim line vůně bylinek … v tom horším případě.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Final Edition
Na rozloučenou se fandové dočkají tzv. Final Edition, která se představí na Tokyo Auto Salon (leden 2015). Do krámů dorazí v létě 2015. V jakém množství a v jakých zeměpisných šířkách to bude, není zatím známo. V České republice zmizel Lancer Evolution z nabídky Mitsubishi v průběhu letošního roku. Ve Velké Británii se s Lancerem Evo rozloučili verzí FQ-440 MR.
Doping od HKS
Turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec nabízí 217 kW (295 k) a 366 Nm v 3500 ot./min. To jsou parametry Lanceru Evo X, tak jak jej známe. Final Edition, postavená na verzi GSR s manuální 5stupňovou převodovkou, bude díky dílům HKS (sání, výfuk, turbodmychadlo, řídící jednotka atd.) disponovat výkonem 353 kW (480 k). Pochopitelně podvozek bude rovněž vyladěný, taktéž od HKS. Kola v 19“ rozměru dodá firma RAYS a lepivé pneumatiky Advan Neova jsou od Yokohami.
Za ty prachy to byl víc než dobrý základ pro rally i na „vyblbnutí“.