Když se loni na autoshow v Detroitu MINI pochlubilo studií Paceman, nic nenasvědčovalo nadějím na sériovou produkci. Proč proboha postavit kupé na bázi crossoveru Countryman? Letos počátkem roku se však situace změnila a Paceman byl automobilkou potvrzen do výroby, to ostatně potvrdily i špionážní záběry třídveřového crossoveru.
Ale proč se k Pacemanu nyní vracíme? Automobilka uveřejnila ve vší tichosti snímky finální předprodukční verze na serveru motoringfile. Můžeme tak spatřit Paceman necelý měsíc před oficiální premiérou na pařížském autosalonu. Oproti detroitské studii jsou změny vizáže minimální.
Coupé & SUV?
Trochu zvláštní se může zdát kombinace SUV v třídveřové konfiguraci, ale nejde o revoluci, vždyť jde o konkurenta třídveřového Range Rover Evoque. Navíc o tom, že kombinace „looku“ kupé a SUV může být receptem na úspěšný model, svědčí typ X6 taktéž ze stáje BMW.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.Paceman
Technika
Po stránce technických specifikací není o Pacemanu nic oficiálně známo. Více než pravděpodobné je, že technicky vyjde z Countrymanu. Takže pod kapotou by se měly objevit zážehové šestnáctistovky (98, 122 a 184 koní), naftové commonraily 1,6 litru (90 a 111 koní) a 2,0 litru (111 a 143 koní). Protože jde o městské SUV, bude možno volit z pohonu předních kol, nebo všech kol ALL4.
Kdy a za kolik?
Sériová výroba Pacemanu by se měla rozběhnout koncem letošního roku. Nebude však sjíždět z linky v Británii, ale v rakouském Grazu v továrně Magna-Steyr (zde se montuje i Countryman). MINI předpokládá, že na trh v roce 2013 umístí 20 tisíc Pacemanů. Cena je velkou neznámou, Countryman s 98 koňovou jednašestkou s pohonem předních kol startuje na částce 485 000 Kč vč. DPH.