Velkoobjemové motory dnes vymírají ve velkém. Mercedes-Benz své nejsilnější modely ale o pořádný motor připravit nechce. Vedle osmiválcového SL63 AMG nabídne i dvanáctiválcový SL65 AMG. Bravo.
Začátkem března jsme vás podrobně informovali o verzi SL63 AMG s tím, že je to vrchol modelu SL. Mýlili jsme a nemrzí nás to. Downsizing zase jednou dostal na frak a my vám s radostí přinášíme údaje a fotky verze SL65 AMG s motorem V12 Biturbo. Co vedlo Mercedes-Benz k tomu, aby verze „65“ dostala zelenou? Podle slov ředitele Mercedes-AMG GmbH Ola Källeniuse je to kvůli malé, ale loajální sortě zákazníků, kteří dvanáctiválec prostě chtějí. A ti si rádi připlatí více jak milion korun za další čtyři válce pod kapotou.
Bojovník za ekologii
Na první pohled by se mohlo zdát, že technici AMG do karoserie nového SL zabudovali dvanáctiválec z předchozí generace. To je pravda jen částečně, protože než se tak stalo, motor prodělal menší operaci. Chirurgové z Affalterbachu mu transplantovali nová turbodmychadla, rozvody a výfukový systém. Ten je mimochodem o 3,2 kilogramů lehčí než u předchůdce. Návštěva operačního sálu byla nutná z toho důvodu, aby byl motor šetrnější k přírodě a jejímu surovinovému bohatství. Filozofové alespoň mohou dumat nad tím, jestli majitelé šestimilionových roadsterů nutně potřebují funkci Start/Stop, aby ušetřili litr paliva na nádrž. Kdyby vás to zajímalo, tak kombinovaná spotřeba je 11,6 l/100 km.
Jeden tisíc Newtonmetrů
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Dostáváme se konečně k tomu nejdůležitějšímu – motor V12 6,0 l v novém SL65 AMG bude mít výkon 463 kW (630 k) a točivý moment 1000 Nm! A mohl by mít ještě více, ale to už by převodovka asi nerozdýchala. U převodovky se na chvilku zastavíme. Mercedes-Benz do svých vozů už nějaký ten pátek montuje 7stupnové skříně 7G-TRONIC, ale dvanáctiválcové modely AMG si musely vystačit se starším 5stupňovým automatem. Důvodem byl právě ten vysoký točivý moment. Doba pokročila a nové SL65 dostane AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC, jak zní název převodovky. Ta podobně jako u SL63 nabídne čtyři režimy – „C“ (Controlled Efficiency), „S“ (Sport), „S+“ (Sport Plus), a „M“ (Manual). Maximální rychlost bude standardně omezena na 250 km/h, za příplatek vám elektronický omezovač dovolí třístovku.
Bratrská výpomoc
SL65 AMG má stejný základ jako SL63 AMG. Ať už je to lehká karoserie s masivním použitím hliníku, elektronické tlumiče Active Body Control nebo dostatečně dimenzované brzdy. Keramika z SLS AMG je za příplatek stejně jako střecha Vario-MAGIC SKY CONTROL s volitelným tónováním. Vůz lze vybavit všemi myslitelnými prvky a pro ty nejnáročnější je zde designové studio AMG.
Ceny
SL65 AMG bude dostupné od září 2012. V Německu byla cena stanovena na € 236 334 vč. daně, což je o 47 000 euro víc než za SL63 AMG.