Lexus GS – kladivo na BMW?

Počtvrté se Lexus snaží modelem GS dostat na lopatky (nejen) BMW pětkové řady. První generace sedanu vyšší střední třídy za svými kupci vyrazila již před jednadvaceti lety v roce 1991. Nová generace se svým konkurentům přiblížila nejvíce.

Lexus ostatně jako třeba Infiniti jde cestou dobře vybavených luxusních modelů za zajímavější cenu, než nastavila konkurence, především ta německá. Specifikem na evropských trzích je, že automobilka zákazníkům nenabízí možnost volit turbodieselový motor. Tuto mezeru se snaží svébytně nahradit nabídkou hybridních variant svých modelů.

Nová tvář

Na první pohled je jasný odklon od konzervativně-elegantního designu předcházejících tří generací. Nastupuje agresivnější vzezření, patrné zejména na přídi osazené masivní po stranách prohnutou maskou. Jde o nový designový prvek společný pro všechny modely značky. Ani zbytek vozu nevypadá nudně, záď trochu připomene menší typ IS. Na délku GS měří 4850 mm, na šířku 1840 mm a na výšku ukáže metr 1470 mm. Pro převoz zavazadel posádky slouží slušný zavazadelník o objemu 566 litrů, hybridní verze jej má z důvodu uložení akumulátorů zmenšen na 482 litrů.

Interiér na úrovni

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

V interiéru odvedli japonští konstruktéři prvotřídní práci, masivní horizontálně členěná přístrojová deska navozuje luxusní dojem a není nikterak přeplácaná. Materiály jsou prvotřídní, sedadla lákají k usednutí, a co zaujme na první pohled, je obrovský 12,3palcový multimediální displej. Prvky audia jsou příjemně minimalistické, ovládání klimatizace přehledné.

Je z čeho vybírat?

V nabídce figurují tři motorizace – 250, 350 AWD a 450h. Jako základ lze pořídit verzi GS 250, ta vyjíždí s vidlicovým dvaapůlitrovým šestiválcem (209 k, 253 Nm) a je také spřažena s šestistupňovým automatemTa prostřední osazená 3,5 litrovým vidlicovým šestiválcem (317 k, 378 Nm) nabízející pohon všech kol přes šestistupňovou automatiku ZF původně nebyla určena pro náš trh, ale nyní je k mání i pro české zákazníky. Jako vrcholná verze figuruje v nabídce hybrid 450h. Ten využívá soustavu 3,5 litrového V6 (292 k, 352 Nm) a synchronního elektromotoru (200 k, 275 Nm). Celkový výkon soustavy charakterizuje působivá cifra 343 k. Přenos síly na zadní nápravu zprostředkovává bezestupňová skříň E-CVT. Trochu neuvěřitelně působí výrobcem udávaných 6,0 litrů spotřeby v kombinovaném cyklu na sto kilometrů.

Výbavy

Základem je stupeň Comfort, v něm dostanete 10 airbagů, bixenony, sedmnáctipalcová kola, parkovací senzory a kameru, tempomat, elektronickou dvouzónovou klimatizaci nebo elektricky nastavitelná sedadla. Vyšší Executive přihazuje navigaci s pevným diskem a možnost připlatit za kožené sedačky, systém sledování slepého úhlu nebo osmnáctipalcové elektrony. Luxus v nabídce zastupuje stupeň Premium, ten nabízí adaptivní odpružení, audiosystém Mark Levinson, třízónovou klimatizaci, dvanáctipalcový multimediální systém, HUD displej nebo dřevěný dekor přístrojové desky. Pokud to nestačí lze doplatit za adaptivní tempomat. Jestliže vám nejde o luxus, ale spíše o sportovní vizáž, nabízí Lexus výbavu F Sport (obdobu „bavoráckého“ M Sport paketu). Ta obsahuje litá devatenáctipalcová kola nazutá do gum šíře 235/265 mm, designový paket nárazníků a prahů, hliníkové pedály.

Ceny a konkurence

Nejlevnější GS je k mání ve verzi 250 Comfort za 1 099 000 Kč. Hybrid 450h koupíte ve stejné výbavě od 1 399 000 Kč. Protože se GS charakterově nejvíce blíží BMW a ta hybrid pětkové řady neprodává, porovnáme jako přímého konkurenta GS 250 typ 528i (R4, 245 k, 350 Nm) začínající na ceně 1 167 500 Kč. Pokud budeme chtít dorovnat výbavu BMW 528i na úroveň Lexusu GS 250 Comfort připlatíme za automatickou osmistupňovou převodovku Steptronic (55 450 Kč), signalizaci tlaku v pneumatikách (7 575 Kč), bixenonové světlomety (30 250 Kč), samosklápěcí zpětná zrcátka (13 875 Kč), přední a zadní parkovací senzory (20 425 Kč), bluetooth konektivitu (13 825 Kč), DAB tuner (11 350 Kč), samoztmavovací vnitřní zpětné zrcátko (5 300 Kč), vyhřívaná přední sedadla (9 575 Kč), elektrické nastavování sedadla řidiče s pamětí 3 poloh (27 725 Kč).

Celková suma za výbavu, kterou Lexus obsahuje v základní specifikaci, činí nezanedbatelných 195 350 Kč. Pokud tedy tyto prvky připočtete k základní ceně bavoráku dostanete sumu 1 362 850 Kč, a to je proti Lexusu rozdíl 263 850 Kč. Z této kalkulace je jasně patrná cenová výhoda Lexusu oproti německým konkurentům (zde zastoupených BMW). Na obranu BMW je nutno podotknout, že všechny uvedené prvky „extras“ nebudou všichni zákazníci požadovat. Navíc dostanou modernější a výkonnější přeplňovaný čtyřválec v kombinaci s osmistupňovým automatem. Lexus GS 250 nabízí „jen“ atmosférický šestiválec v kombinaci pouze s šestistupňovým automatem.

Názor TopDrive

„Géesko“ může v ostré konkurenci vyšší střední třídy bojovat povedeným designovým ztvárněním exteriéru i interiéru. Bohatá výbava zaujme zákazníky nevyhraněné pro německé prémiové značky. Velkým minusem GS je chybějící naftová motorizace. Tu pro většinu zákazníků hybrid v nabídce nenahradí.

Kreditní karta STYLE na rok zdarma

Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.

Podobné články:

3 komentáře u „Lexus GS – kladivo na BMW?“

  1. „Naopak nepotěší absence prodeje verze 300AWD na našem trhu,..“ Cože? I když odhlédnu od toho, že je to špatně napsáno, tak pořád to nedává smysl.

    Odpovědět
    • Omlouváme se za chybu. 350 AWD nebyla původně určena pro náš trh. Nyní je cca měsíc na trhu od 1 689 000,- ve výbavě F Sport a od 1 739 000,- ve výbavě Premium. Pěkný den Vám přeje redakce TopDrive.cz

      Odpovědět
      • Díky za opravu, to je seriózní přístup. Přesto si dovolím podotknout, že příchod verze GS 350 AWD na český trh byl oficiálně potvrzen ještě předtím, než se dostaly první GS do showroomů, GS 350 AWD lze najít bez problémů také na stránkách českého Lexusu.

        Odpovědět

Napsat komentář