Audi A8 – oživení vlajkové lodi

V Ingolstadtu se snaží udržet na výsluní mezi luxusními limuzínami. V době, kdy Mercedes-Benz vyrazil do světa se zcela novou S-klasse a BMW chystá novou „sedmičku“ na příští rok, se Audi pokouší udržet atraktivitu modelu A8 prostřednictvím faceliftu.

Výkonnější motory

Pohonné jednotky nyní nabízejí více výkonu a efektivity. Vybírat lze ze sedmi motorizací – benzinových 3,0 V6 TFSI (310 k,+20 k), 4,0 V8 TFSI (435 k,+15 k) nebo 4,0 V8 TFSI ve verzi pro model S8 (520 k). Pouze do prodloužené verze L dostanete sametový 6,3 W12 (520 k). Z dieselů je k mání 3,0 V6 TDI (258 k,+8 k) a 4,2 V8 TDI (385 k,+35 k). V dnešní době nemůže chybět ani hybridní verze spoléhající na benzinový čtyřválec 2,0 TFSI produkující v kombinaci s elektromotorem systémový výkon 245 k. Převodovka je pro všechny verze identická – osmistupňový Tiptronic a vždy dostanete pohon všech kol quattro. Bonusem navíc je ve všech variantách plnění normy EURO 6.

Technologie

Nová A8 přináší několik technologických inovací. Nejvíce automobilka propagovala přední světlomety LED Matrix. Každý z nich pracuje s 25 ledkami, které se uzpůsobují potkávání protijedoucích vozidel. Navíc osvětlují řidiči v předstihu zatáčky, k čemuž využívají data z navigace. I přes osazení větším množstvím prvků výbavy, dokázali konstruktéři snížit váhu sedanu o 75 kilogramů. Vylepšeny byly systémy Lane assist a noční vidění. To nyní rozlišuje chodce a zvířata a účinně před nimi dokáže řidiče varovat. Přepracován byl i parkovací asistent, ten nyní funguje kolem celého vozu v úhlu 360 stupňů. Pro dosažení zejména lepší spotřeby dokáže A8 u osmi a dvanáctiválců odpojit polovinu válců. Zajímavou „vychytávkou“ je i systém Active Noise Cancellation potlačující vibrace využitím opačné frekvence.

Design

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Jak se sluší na správný facelift muselo dojít i na stylistické retuše. Nejedná se o nic výrazného, zjemněny byly oba nárazníky, zvětšen byl vstupní otvor kufru. Rozměry karoserie zůstaly zachovány. K drobným změnám patří pět nových laků karoserie a nové vzory litých kol.

Prodej

Oficiální premiéra proběhne na frankfurtském autosalonu, do prodeje by měl vůz jít v listopadu. Ceny budou začínat na € 74 5000. Nechme se překvapit, jak změny pomohou reprezentantovi Audi v kategorii luxusních vozů. Momentálně se prodává nejhůře ze zástupců velké trojky (údaje Německo červenec 2013) – Mercedes S (415 ks), BMW 7 (186 ks) a Audi A8 (167 ks).

Audi A8

Audi A8 Long

Audi S8

Podobné články:

Napsat komentář