Model 4C lze brát jako juniorský supersport. Bez přehánění. Podle všeho to vypadá na slušnou bombu. Bohužel cena, za jakou se bude vůz prodávat, by z této bomby mohla udělat prskavku.
Možná jste už zapomněli, přestože to není tak dávno, na supersportovní krasavici 8C, která se vyráběla jak ve verzi coupé, tak roadster. Cena a počet vyrobených kusů udělaly z vozu sběratelskou záležitost. Novinka, model 4C, si naopak dělá zálusk na scénu relativně dostupných sportovních coupé. Mluví se o ceně cca € 60 000, což je teritorium BMW 4, Mercedesu E coupé, Porsche Cayman či svalnatých amerik jako jsou Mustang a Camaro. Bohužel pro Alfu, je to dost silná, i když nesourodá konkurence.
Základní model je vybaven digitálním displejem v přístrojové desce, kůží potaženým volantem a textilními potahy sedadel. Vůz má šedé brzdové třmeny, duální výfukový systém a 17“/18“ litá kola.
Výbava Racing přidá sportovní volant a sedadla v kombinaci kůže/alcantra, sportovnější výfuk a lepší podvozek. Součástí balíčku jsou také 18“/19“ kola.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Zákazníci si mohou také objednat celou řadu příslušenství Mopar: 17“ až 19“ kola s černou či šedou povrchovou úpravou, karbonový zadní spoiler, černé, červené nebo žluté brzdové třmeny, karbonové kryty zpětných zrcátek, karbonové obložení světlometů, karbonový dekor v interiéru, hlasitější výfukový systém a ještě lepší podvozek se silnějšími stabilizátory a schopnějšími tlumiči.
Monokok
Aby auto bylo co nejlehčí, použili inženýři lehké materiály jako karbon, hliník SMC (Sheet Moulding Compound), nainstalovali rovněž lehká okna, které jsou přibližně o 15% patnáct lehčí než obvykle. Největší pozornost si však zaslouží karbonový monokok, který váží pouhých 65 kg. Vůz tak váží necelých 900 kilogramů!
Technika
Uprostřed uložený motor – čtyřválec turbo o objemu 1,75 l produkuje 177 kW (240 k) a 350 Nm. Sílu na zadní kola přenáší přes dvouspojkovou převodovku. Akcelerace 0–100 km/h zvládne Alfa za 4,5 sekundy, nejvyšší rychlost je 258 km/h. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 6,8 l/100 km. Alfa Romeo 4C se bude stavět v počtu 3500 kusů ročně, ale pouze 1000 z nich bude určeno pro Evropu. Výroba probíhá u Maserati, sledujte celý proces na videu.
Názor TopDrive
Alfu Romeo 4C bedlivě sledujeme od první chvíle, když se představila jako koncept. Automobilka tehdy mluvila o lepší ceně a větším počtu vozů určených evropským zákazníkům. Podle dispozic bude auto skvělé, má k tomu alespoň všechny předpoklady – atraktivní design, pohon zadních kol, motor uprostřed, monokok (!!!), podvozek vyvinutý ve spolupráci s Dallarou a výrobu u Maserati. Cena (od) 1,5 milionu korun se v tomto směru zdá jako celkem akceptovatelná. BMW či Mercedes jsou plnohodnotná gétéčka, která uvezou čtyři cestující včetně zavazadel. Možná nejsou tak řidičky zábavná, ale větší výkon nabídnou.
Porsche Cayman sice nemá karbonový monokok, ale jízdní vlastnosti tohoto vozu jsou na takové úrovni, že by si Alfa měla být sakra jistá, pokud se chce tomuto vozu postavit tváří tvář. Neotesánci typu Mustang či Camaro působí vedle Alfy jako středověká halapartna vedle laserového skalpelu, nicméně nějakých 500 koní pod kapotou za jedenapůl milionu zní lákavě. Ortodoxní milovník italského designu jistě nepřemýšlí o autě made in USA nebo Germany, ale nevyhraněný milovník rychlých kol nebude takový Cayman přehlížet.
Bude se dodávat?…ať už v základu nebo za příplatek?…
Samosvor bude…v základu.
Tak menší oprava, samosvor bude elektronický, některé zdroje říkají to, jiné ono. Ale zdá se, že pravda bude v nějaké elektronické náhražce.
.. ked mozem mat (konecne!!) Alfu..
<flame>
Raději rovnou dvě, aby bylo čím jezdit, když druhá stojí v servisu. 😉
</flame>