Chevy Corvette Stingray C7: Vše co potřebujete vědět

Chevy Corvette Stingray C7 – nejlepší americký sporťák, legenda, ale také auto s plastovým šedivým interiérem a motorem, který byl novinkou někdy kolem roku 1955. Dámy a pánové, přivítejte 7. generaci modelu Corvette a čtěte, v jaké oblasti vystoupila ze svého stínu a kde naopak zůstala tou pravověrnou „Vette“.

Na vlastnosti modelů Corvette můžete nahlížet vždy ze dvou úhlů pohledu. Corvette bude ve vašich očích buď skvělým sportovním vozem, nebo křápem z Ameriky, který vám nestojí za pozornost. Sdílíte-li ten druhý pohled, pak bych vám doporučil podívat se na čísla. Najděte si čísla, která vám řeknou, jaký poměr výkonu a hmotnosti mají Corvetty, jakého přetížení jsou schopny dosáhnout v zatáčkách, jaké časy jezdí na Nürburgringu nebo vlastně kdekoliv na okruhu v porovnání s evropskou konkurencí a kolik vítězství z vytrvalostních závodů mají na svém kontě. Zajímavá vždy byla i cenovka vzhledem k výkonům. Pokud stále ohrnujete nad Corvette nos, pak to dokážeme pochopit. Corvette není a ani nemůže být pro každého, kdo by pak kupoval Ferrari, že?

I atleti musí držet dietu

Začněme karosérií, ta nebyla plechová ani na první generaci v roce 1953, natož dnes, v době karbonové. Ve srovnání s C6 je lehčí o 17 kilogramů. Aerodynamika se ladila v aerodynamickém tunelu a designéři vycházeli z dat závodního oddělení Corvette Racing. Rám – důležitá věc, předchozí generace měla hliníkový rám pouze ve vrcholných verzích Z06 a ZR1. Césedmičky budou mít hliníkovým rám všechny. Jeho váha šla dolů o nezanedbatelných 45 kilogramů a tuhost se naopak zvýšila o 57%. Jednotlivé komponenty rámu se svařují laserem, který svařuje s tolerancí 0,001 palce! S hliníkovým rámem a koncepcí transaxle (motor vpředu, převodovka vzadu) má C7 ideální rozložení hmotnosti na nápravy v poměru 50:50.

OHV v 21. století

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Určitě se ptáte na motor, v tomto případě na small block V8 6,2 l s označením LT1. Poctivý atmosférický osmiválec se sice stále drží dvouventilového rozvodu, ale tohle OHVéčko má přímé vstřikování, variabilní časování ventilů a vypínání poloviny válců při jízdě na malou zátěž. Výkon je solidních 335 kW (456 k) a točivý moment 610 Nm. Chevrolet uvádí, že v nízkých otáčkách má LT1 stejně síly jako sedmilitrová LS7 (motor Z06). Motor oddechuje skrze duální výfukový systém obsahující ventily ovlivňující výkon a zvuk.

Převodovky jsou v nabídce dvě – 6stupňový automat Hydra-Matic 6L80 s pádlovým řazením a 7stupňový (!) manuál Tremec TR6070.

Pasivní tlumiče a pružiny dodal Bilstein, ale můžete zvolit aktivní Magentic Ride Control, který se do C7 dostal ve své 3. generaci. Zpomalování mají na starost Bremba se 4pístkovými třmeny a kotouči o průměrech 320 a 338 milimetrů (je to s podivem, ale vzadu jsou kotouče větší). Řízení obstarává elektrický posilovač s variabilním převodem. Fakt, že rozvor kol je oproti C6 větší o jeden palec, vás asi nezajímá, ale u Chevroletu se tak nerozhodli jen tak pro nic za nic. Corvette C7 jezdí na kolech o rozměrech 8,5×18 na přední nápravě a 10×19 na zadní nápravě.

Hele, pravá kůže

Na zlepšení interiéru z pohledu kvality a použitých materiálů kladl Chevrolet velký důraz. Přiznejme si, že předchozí Corvetty v tomto směru nevybočovaly z amerického průměru, tedy evropského podprůměru. Nyní se zde setkáváme s opravdovým karbonem a kůží Napa, která je skutečnou kůží. Vybírat lze ze dvou typů sedadel – GT a Sport, přičemž obě mají lehký hořčíkový rám. Infotainment s navigací má 8“ displej, k dispozici je dále USB port, slot na SD kartu a audio s 10 reproduktory. Rychlost a otáčky promítá na čelní okno head-up displej. Novinkou je Driver Mode Selector s 5 odlišnými módy pro reakce motoru na plynový pedál a fungování stabilizačního systému (Weather, Eco, Tour, Sport a Track).

Za co dále utrácet?

Fajnšmekry by měl zajímat Z51 Performance Package obsahující elektronický samosvorný diferenciál, mazání se suchou vanou, aerodynamické doplňky, kola 8,5×19 a 10×20 s runflat pneumatikami Michelin Pilot Supersport a větší brzdové kotouče (345 a 338 milimetrů).

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

Máš doma Corvette? Pak čti: Jak upravit Chevrolet Corvette

Kdy bude k mání?

Chevrolet zatím neuvedl detailní technická data a neprozradil oficiální datum prodeje. Bude to někdy ve třetím kvartálu letošního roku. Ceny nebyly rovněž oznámeny, ale dle současné generace to vidíme v přepočtu na necelé 2 miliony korun v USA, v Evropě o něco dráž. V průběhu roku začnou být tyto informace upřesňovány.

Názor TopDrive

Líbí se nám, že aby Corvette Stingray C7 mohla přinést mnoho „nového“, nemusela opustit nic z toho „starého“. Výsledkem je tak koktejl, který vám nikdo jiný nenamíchá. C7 bude zajisté lepší ve všech směrech než C6, nabídne více použitelnosti a zároveň dravosti. Rozhodně by měla, když GM investovalo $ 131 miliónů do inovací výrobního závodu v Bowling Green, Kentucky, domova Corvette.


Autor: Chevrolet Corvette convertible, tedy kabriolet

Na světlo se již dostaly snímky kabrioletu, takže máte-li to rádi „otevřené“, pak se můžete začít těšit. No a nás harcovníky to nejlepší teprve čeká – tohle je teprve základ a nutno říci, že dobrý základ, takže jaká pak asi bude C7 Z06?

Podobné články:

Napsat komentář