Projektů jako je ten od Vesper Automotive je nemálo, ale kolik jich vzniká na českém území? Projekt je zatím ve fázi zrodu, za ambiciózním plánem je skupinka lidí kolem Ondřeje Jandy, design je dílem Jana Hrbka. Seznamte se s jejich děťátkem jménem Vesper V8.
Tým Vesperu vzal téma mnohokráte znovuzrozeného Lotusu 7 vážně a dopracoval jej téměř k dokonalosti. Rozhodně se nejedná o nějakou tuctovou repliku. O tom svědčí i použité materiály, karbon najdete jak na podvozkovém rámu, tak na karoserii. Pohotovostní hmotností 750 kilogramů se Vesper hlásí k Chapmanovu odkazu. Za lehkou váhu Vesper vděčí nejen použitím kompozitů ale i kompaktním rozměrům. Na délku bude mít jen 3,8 metru.
K zajištění skutečně zajímavých jízdních výkonů bylo třeba Vesper osadit dostatečně silným agregátem. Konstruktéři sáhli po osvědčeném motoru původem z Mustangu. Je jím vidlicový osmiválec Ford Coyote o zdvihovém objemu 5,0 litru. Výkonové parametry agregátu vystihují výkon 412 koní a krouťák 528 Nm. Převodovky by měly být v nabídce dvě, manuální šestistupňová Getrag nebo sekvenční Holinger. Poháněna budou kola zadní nápravy.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.řez vozem
Kola budou uchycena centrální maticí a obuta do pneumatik 18“ Pirelli o šířce 285 mm vpředu a 335 mm vzadu. Výpočtem stanovené dynamické parametry vyjadřuje maximálka asi 320 km/h a zrychlení na stovku asi za 3 sekundy. Potenciál Vesperu pak budou krotit brzdy AP Racing zakusující se do kotoučů průměrech 355 a 330 mm.
Vesper V8
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Po stránce designu jde o jasnou inspiraci britským klasikem, i když ve více svalnaté podobě. Agresivně působí zejména sání předního chladiče. Interiér bude spartánský, nad bezpečností bude bdít rám umístěnými za dvojicí sedadel. Moderním prvkem budou minimalistické přední i zadní světlomety.
Realitou by se měl Vesper stát během testů v roce 2014, v následujícím roce by měl po absolvování schválení pro silniční provoz zamířit do „sériové“ výroby. Cena Vesperu V8 by měla začínat na ceně € 100 000.