Přinášíme vám první dojmy a první kilometry za volantem nejsportovnějšího současného Peugeotu. Není pochyb o tom, že vůz vypadá dynamicky, ale umí nabídnout i dynamické svezení? A co jeho chuť po benzínu?
V prvním dílu tohoto testu jsem vám představil výbavu RCZ R a stihl jsem pochválit jeho interiér. Dnes se zaměřím na to, co není na první pohled vidět, ale poznáte to okamžitě – výkon a jízdní projev.
Někdo může lamentovat nad otázkou, zdali je cena modelu RCZ R vysoká či přijatelná. Já se ptám – co za tu cenu RCZ R nabízí. Kromě bohaté výbavy je to technika. Tím se dostávám k jedné důležité věci. Na vývoji tohoto modelu se podílelo závodní oddělení Peugeot Sport. Ostatně, loga „R“ a „Peugeot Sport“ najdete na motoru, brzdách, prahových lištách, sedadlech a u loketní opěrky.
RCZ R má pod přední kapotou benzínový čtyřválec 1,6 l s turbodmychadlem, tedy motor, který pohání i slabší verze RCZ. Ovšem s jistými (podstatnými) rozdíly. Blok motoru byl zesílen, uvnitř pracují kované písty Mahle, jiné jsou ojnice, dvoukomorové turbo od Borg Warner je rovněž větší a jiná je i výfuková soustava. Výsledkem je výkon 199 kW (270 k)v 6000 ot./min. a maximální točivý moment 330 Nm dostupný od 1900 ot./min. Převodovka je manuální 6stupňová. Zpřevodování je krátké. Mechanický samosvorný diferenciál Torsen najdete jen v RCZ R, stejně jako masivní brzdy Alcon na přední nápravě. Vůz má o 10 mm nižší světlou výšku, jiné tlumiče a pružiny. Hliníková kola mají průměr 19“ a jsou obuta do pneumatik o rozměru 235/40 R19. Rozměry pneu a kol a nastavení podvozku Peugeot údajně během vývoje zkoušel v několika variacích, než došel k výsledku, který si kupujete.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Sice to nevypadá, ale bydlí zde stádo 270 koní
RCZ R je prvním RCZ, které řídím, tudíž nemohu říct o kolik je eRko lepší, ale mohu srovnávat s modelem 308, na jehož základech je RCZ postaveno. Rozdíl? Obrovský. Ani stopy po typické měkkosti francouzských automobilů. Dobré řízení, chod pedálů tuhý tak akorát a příjemné řazení – to jsou první dobré zprávy. Jelikož má cesta začíná v matičce Praze, nemohu hned vyzkoušet výkonový potenciál, nicméně za plynem jde eRko bez zaváhání. Sportovní podvozek a 19“ kola jsou dalším příjemným překvapením – vůz působí jako tuhý, nikoliv jako prkený, takže cesta po Praze je veskrze snesitelná. Příčné nerovnosti a železniční přejezdy nemá vůz v lásce, dlažební kostky zvládá celkem dobře.
Výrobce udává kombinovanou spotřebu pouhých 6,3 l/100 km, což je krásná hodnota vzhledem k výkonu, ale já už předem tuším, že dosáhnout této hodnoty bude těžké, né-li nemožné. Po příjezdu domů (město + dálnice) ukazuje palubní počítač průměrnou spotřebu 10 litrů.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.V příštím dílu se dočtete, jak jsem RCZ R prohnal po okresních silničkách.