Nástupce rallye ikony (Imprezy) WRX STI začíná být po autosalonu v New Yorku jasnější, model WRX Concept by mohl být důstojným následovníkem rodu.
Contents
Kořeny
Vrcholná Impreza nikdy nebyla o designu, její kouzlo spočívalo v brutální úpravě sériového sedanu, později hatchbacku. Špičkové jízdní vlastnosti měly na starosti ostrý podvozek a 2,5 litrový přeplňovaný boxer. Jméno si tato verze zcela zaslouženě vydobyla na světové rallye scéně i díky ikonám jako McRae nebo Burns.
Proměna válečníka
No a teď máme před sebou studii, ze které nová generace jistě vzejde. Už nepůjde o derivát řady Impreza, ale o samostatný model, tak jako je tomu u poslední generace STI. Nový look jakoby trochu podlehl módním čtyřdveřovým kupátkům, kterých je teď v autosalonech k mání spousty. Silueta studie je poměrně nízká a vizuálně vypadá i široká. Zajímavé jsou velice krátké převisy karoserie. Automobilka bohužel neposkytla žádná data ani rozměry. Příbuznost se současnou generací potvrzují snad jen modré lakování WR Blue Pearl III a sání intercooleru na kapotě. Studie přináší několik vychytávek, které se pravděpodobně v produkční variantě neobjeví. Máme na mysli zejména přední i zadní LED světlomety, minimalistická zpětná zrcátka či karbonovou střechu. Bonbónkem jsou dvacetipalcová kola BBS RI-D za nimi vykukující žluté brzdové třmeny. Doposud odznáček WRX nesla civilnější verze ostré Imprezy, uvidíme tedy, zda-li po „novém“ WRX bude následovat i nějakého to „STI“.
S jakou technikou?
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Tak zde nás Subaru nechává napospas domněnkám. Jisté je jen, že to bude „čtyřkolka“ a pod kapotou bude makat boxer. Současná verze používá třísetkoňový dvaapůllitr. Objem by vzhledem k trendu jménem downsizing mohl jít dolů, takže by mohlo klidně dojít i na šestnáctistovku. Tomu by odpovídala i eventuální soutěžácká homologace, ale otázkou je, zda se Subaru vrátí do šampionátu WRC. Ale ať už bude výsledné WRX jakékoliv, technicky půjde ve šlépějích předchůdce a to příznivce tohoto modelu zajímá nejvíce. Zároveň jde o hozenou rukavici pro Mitsubishi a jeho novou jedenáctou evoluci Lanceru…jestli vůbec nějaká bude.