Nová Ibiza CUPRA nyní přichází s velmi vyspělou technikou, rozsáhlou výbavou a inovativními prvky výbavy, mezi něž patří například motor 1.8 TSI s výkonem
141 kW, elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, výkonná brzdová soustava nebo CUPRA Drive Profile s nastavitelnými tlumiči.

Začíná se psát nová kapitola úspěšného příběhu. První generace modelu Ibiza CUPRA vyjela na silnice v roce 1996 a od té doby jsou velmi dynamické modely CUPRA důležitou součástí světa značky Seat.

Výjimečné výkony, nejmodernější technika

Nový motor 1.8 TSI s turbodmychadlem a kombinovaným přímým/nepřímým vstřikováním paliva je kompaktní a technicky vyspělý. V porovnání s předchůdcem vzrostl nejvyšší výkon o 12 k (na celkových 192 k), ale ještě většího pokroku bylo dosaženo v průběhu točivého momentu. Místo dosavadních 250 Nm je nyní k dispozici 320 Nm, a to v extrémně širokém rozsahu otáček od 1450 do 4200 min-1. Řidič tak má v jakékoli situaci k dispozici neuvěřitelně velkou hnací sílu. Ibiza CUPRA se hodnotami zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy a nejvyšší rychlosti 235 km/h řadí do nejvyšší ligy kompaktních sportovních vozů. Přesto se v průměru spokojí s pouhými 6,0 litru na 100 kilometrů.

CUPRA Drive Profile s adaptivním odpružením

Ibiza CUPRA je sériově vybavena 17“ koly a podvozkem nastaveným pro maximální agilitu a preciznost. Sériová výbava zahrnuje také systém CUPRA Drive Profile, který umožňuje měnit charakteristiku kompaktního sportovního vozu podle preferencí řidiče stisknutím tlačítka. Součástí systému CUPRA Drive Profile je CUPRA Selective Suspension, systém adaptivní regulace podvozku, který dává na výběr mezi komfortním a sportovním nastavením odpružení a mění také charakteristiku řízení. 

NÁŠ TIP:
Kupujete auto? Podívejte se na nabídku našeho TopDrive bazaru. Auta všech značek za super ceny. A pokud auto prodáváte, pomůžeme vám určit cenu.

Elektronická uzávěrka diferenciálu XDS snižuje tendenci k nedotáčivosti a zlepšuje ovladatelnost, a to zejména při rychlém průjezdu zatáčkou. Součástí sériové bezpečnostní výbavy modelu Ibiza CUPRA je rovněž elektronicky řízený stabilizační systém ESP, doplněný asistentem pro rozjezd do kopce HSA (Hill Start Assist) a multikolizní brzdou, jakož i systém pro sledování únavy řidiče. Ibiza byla v nárazových testech Euro NCAP oceněna nejvyšším pětihvězdičkovým oceněním.

Expresivní design

Nová Ibiza CUPRA dává na prvním pohled najevo svůj charakter expresivním designem. Hranaté linie sériově dodávaných bi-xenonových světlometů, dokonale začleněné do celistvých tvarů Ibizy, jsou typickým prvkem designérského jazyka značky SEAT. Světlomety LED pro denní svícení kopírují linii předních světlometů a tvoří jedinečný „světelný podpis“, stejně jako zadní světlomety LED.

Profil třídveřového kupé je oživen ostrými liniemi a hranami. Zvýrazněné zadní ramenní partie a exkluzivní 17“ kola podtrhují jeho výkonový potenciál. Vnější zpětná zrcátka s leskle černými kryty jasně kontrastují s lakem modelu Ibiza CUPRA. Působivá záď zdůrazňuje zvláštní roli, kterou hraje Ibiza CUPRA jako měřítko v segmentu kompaktních sportovních vozů. Široký nárazník obklopuje velký, matně černý difuzor, v němž ústí lichoběžníková koncovka výfukové soustavy.

Rozsáhle modernizovaný interiér

Horizontální uspořádání přístrojové desky a zaměření na řidiče je doplněno optimálním rozmístěním všech prvků a měkkými povrchy. Pozornost věnovanou detailům demonstruje nejen nový volant z modelové řady Leon, ale i výdechy ventilační soustavy, nová přístrojová deska a informační a zábavní systémy. Díky novému rozhraní s jednoznačnou funkčností a přehledným ovládáním vzniká intenzivní spojení mezi řidičem a technikou. 

Kdy dorazí do ČR

Nová Ibiza CUPRA bude na český trh uvedena v prosinci 2015.

Je vám 190 koní málo? Co takhle 290 koníLeonu CUPRA 290?