[Tisková zpráva] Obrat skupiny činí 12,4 mld. €, což představuje nárůst o 3,2 %, obrat automobilové divize se zvýšil o 1,0 %. Objem prodejů nových automobilů v Evropě se zvýšil o 6,1 %. Skupina je v předstihu v plánu na rekonstrukci svých ekonomických základů
Ve třetím čtvrtletí roku 2015 dosáhl obrat skupiny PSA Peugeot Citroën 12 390 milionů eur, což představuje nárůst o 3,2 % oproti stejnému období předchozího roku. Příjmy automobilové divize bez příspěvku společných čínských podniků dosáhly 8 052 milionů €, což znamená oproti třetímu čtvrtletí roku 2014 nárůst o 1,0 %. Příjmy z prodeje nových vozů se zvýšily o 2,6 %, zejména díky pozitivnímu dopadu cenové politiky (+1,2 %), objemů (+0,8 %) a sortimentního složení (0,8 %).Obrat pro forma automobilové divize zahrnující podíl čínských společných podniků činí 9 134 milionů €, což znamená oproti roku 2014 mírný nárůst.
Celosvětové objemy prodejů se ve 3. čtvrtletí 2015 snížily o 4,3 % a mimo Čínu stouply o 0,8 %.
V Evropě došlo ke zrychlení nárůstu prodejů (+6,1 % ve 3. čtvrtletí oproti +2,9 % v prvním pololetí), zejména díky nárůstu trhů a úspěchu modelových řad slupiny. PSA pokračuje v politice zlepšování cenových pozic u všech svých tří značek Peugeot, Citroën a DS a pracuje na zlepšení produktivity.
Kreditní karta STYLE na rok zdarma
Nečekané výdaje s vaším miláčkem na čtyřech kolech? Pořiďte si kreditku STYLE hned teď a máte ji na rok zdarma. Požádejte hned teď online a za chvilku s ní už můžete platit.V Asii skupina po zpomalení růstu čínského trhu upravila ve 3. čtvrtletí své skladové zásoby; fakturace poklesly o –17 %, dodávky konečnému zákazníkovi se lehce zvýšily o +3 %.
V Latinské Americe a Eurasii skupina pokračuje v úsilí na dosažení racionalizace fixních nákladů, jejímž cílem je návrat k rovnováze do roku 2017 . Prodeje skupiny poklesly o –23 % (Latinská Amerika) a o –45 % (Eurasie). Trhy v obou těchto oblastech zaznamenaly výrazný pokles (-13 % v Latinské Americe a –27 % v Eurasii).
V regionech Střední východ – Afrika a Indie -Tichomoří skupina rovněž zaznamenala pokles prodejů o –7 % (Střední východ a Afrika) a o –24 % (Indie a Tichomoří), ale od počátku roku celkově stouply o +14 % (Střední východ a Afrika) a o +15 % (Indie a Tichomoří).
Na konci září 2015 činí skladové zásoby (mimo Čínu) 382 000 vozů (včetně nezávislé sítě), tedy o 11 000 vozů méně než na konci září 2014.
Společnost Faurecia dosáhla ve třetím čtvrtletí obratu 4 749 milionů €, což představuje nárůst o +8,3 %.
Obrat banky Banque PSA Finance počítaný na 100 % činí za stejné období 394 milionů € , což představuje pokles o 44 milionů eur.
1000 Kč za založení účtu
Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.Finanční ředitel skupiny PSA Peugeot Citroën Jean Baptiste de Chatillon při zveřejnění výsledků za třetí čtvrtletí prohlásil: „Celá skupina je zaangažovaná v provádění plánu Back In the Race: v obtížnějším kontextu 3. čtvrtletí představují výsledky tohoto úsilí skutečný úspěch, který nám dává důvěru v dosažení našich cílů.“
Vyhlídky
Skupina očekává, že na evropském automobilovém trhu dojde v roce 2015 k růstu o 8 %. V Číně by mělo dojít k růstu o přibližně 3 %, trhy Latinské Ameriky by měly zaznamenat pokles o přibližně 15 % a ruský trh asi o 35 %.
Skupina nemění v průběhu roku střednědobý operativní výhled
Cílem skupiny je získat v období 2005–2017 volné provozní hotovostní prostředky ve výši 2 miliard eur. Dalším cílem je dosáhnout v roce 2018 u automobilové divize provozní marže 2 %, s cílem 5 % v příštím střednědobém plánu 2019–2023.
Podobné články:
- V roce 2014 vzrostly celosvětové prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën o 4,3 %
- Historie skupiny PSA Peugeot Citroën a jejích tří značek s novou dynamikou
- Výroba vozu Peugeot 2008 v továrně Porto Real v Brazílii zahájena
- V květnu byl tržní podíl značky Peugeot v ČR nevyšší za posledních 12 měsíců
- PSA: 2000 mladých lidí ve Francii přijato do pracovně-studijních programů