reklama Suzuki

6, 3800, 383, 412, 3,5, 318, 9,7, 4×4 nejsou čísla tažená v dnešní sportce, nýbrž čísla vztahující se k nové generaci modelu 911 Turbo ve verzi kabriolet.

Intro

Počítáme-li správně, tak 911 Turbo Cabrio je jedenáctou verzí modelu současné 911. Rovněž je potřeba říci, že model Turbo v provedení kabriolet stál vždy tak trochu stranou zájmu. Využít výkon 500 koní a maximální rychlost 300+ km/h v otevřeném autě jaksi nejde naplno. Když 911 Turbo, tak coupé, říká rozum. Verze kabriolet ovšem v sobě spojuje okázalost, extravaganci, chtělo by se říci až nesmyslnost, což ale může v některých lidech vyvolat hlad po „zakázaném ovoci“. A tohle ovoce bude jistě chutnat dobře.

Teleportování v časoprostoru

I Cabrio se nabízí ve dvou motorizacích – Turbo s výkonem 383 kW (520 k) a Turbo S s výkonem 412 kW (560 k). Pod zadní kapotou je uložen přeplňovaný šestiválcový boxer o objemu 3,8 l. Ve spojení se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK (s funkcí Start/Stop, kdyby se ptal nějaký eko fanatik) a pohonem všech kol PTM umí tenhle kabriolet převést svoji hmotnost z klidového stavu do pohybu o rychlosti 100 km/h za 3,5 resp. 3,2 jednotky času vyjádřené v sekundách. Maximální rychlosti 318 km/h by asi málokdo chtěl dosáhnout se staženou střechou. Samotnou střechu tvoří plátno natažené na hořčíkovém rámu, to kvůli hmotnosti. Divadelní hra pro kolemjdoucí s názvem „Jak jsem o střechu přišel“, trvá nějakých 13 sekund. A jak už dnes bývá zvykem, nemusíte při tom stát, ale můžete se při stahování resp. natahování střechy pohybovat, avšak ne rychleji než 50 km/h. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 9,9 l/100 km/h. Takže při výjezdu z města doporučujeme se co nejrychleji zařadit za kamion a nastavit tempomat na 90 km/h. Pak se lze těšit z této spotřeby, která byla naměřena ve sterilních laboratořích Porsche. Reálně to odhadujeme na cca 12–13 l paliva na každých 100 kilometrů v normálním tempu, tedy ani moc rychle ani pomalu. Jenže, k čemu pak ten sportovní výfuk, pádla pod volantem a stádo koní pod kapotou že?

reklama Isuzu

Hračičky

Pod krovkami tohoto brouka se skrývá technika společná s 911 Turbo coupé – zmiňovaný pohon všech kol s elektronicky ovládanou vícelamelovou spojkou, systém řízení zadní nápravy, motor s přímým vstřikováním paliva a turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek. V interiéru jsou skvělá sedadla nastavitelná v tolika směrech, že měsíc po koupi auta budete mít stále co „štelovat“, radarem řízený adaptivní tempomat, audio systém Bose či Burmester a celá plejáda barev kůží, švů a dekoračních materiálů.

Kdy a za kolik

Porsche 911 Turbo Cabrio se představí veřejnosti v druhé polovině listopadu na autosalonu v Los Angeles. Na trh pak přijde ještě před koncem letošního roku a to s cenami od € 174 431,– (Turbo) a € 207 989,– (Turbo S).