reklama Suzuki

Na autosalonu v Ženevě představilo Porsche model 911 GT3 RS, generace 991. Novinka nabízí řadu technologií ze světa závodních vozů. Schopnosti GT3 RS překonávají i supersportovní Carreru GT.

Na Norsdchleife je rychlejší než Carrera GT

Novým modelem 911 GT3 RS Porsche opět bourá hranici mezi sportovními a závodními vozy. RS je vybaveno technologiemi ze světa závodních vozů, které lze u 911 použít pro jízdu na běžných silnicích. Oproti 911 GT3 prošel vůz rozsáhlými modifikacemi na hnacím ústrojí, aerodynamice a přístupu ke snižování hmotnosti. Nová 911 GT3 RS zajela na Nürburgringu bestlap s časem 7 minut a 20 sekund, což je historické pokoření času 7:29, který zde drží supersportovní Carrera GT.

Inspirace u GT3 Cup

Důvodem tak mimořádných schopností jsou rozsáhlé zkušenosti ze světa automobilových závodů. 911 GT3 RS pohání atmosférický šestiválec 4,0 l s výkonem 368 kW (500 k) a točivým momentem 480 Nm spojený se 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou PDK. K dispozici je například funkce zařazení neutrálu pomocí řadicích páček (odpovídá stisknutí spojky u konvenční manuální převodovky) nebo tlačítko omezovače rychlosti pro jízdu v boxové uličce.


Autor: Porsche

Závodní vůz 911 GT3 Cup

Motor s přímým vstřikováním je největší atmosféricky plněnou jednotkou nabízenou v modelové řadě 911. Vůz je schopen akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,3 s a na rychlost 200 km/h umí akcelerovat během 10,9 s. V kombinovaném režimu spotřebuje 12,7 l/100 km.

Leichtbau

Vůbec poprvé je zde střecha vyrobená z hořčíku, kapota motoru i víko zavazadlového prostoru jsou vyrobeny z uhlíkových kompozitů a také další díly jsou z alternativních materiálů snižujících hmotnost. Souhrou všech řešení je snížení hmotnosti o 10 kg ve srovnání s 911 GT3. Odlehčená střecha má navíc přínos i ve snížení těžiště, což je předpokladem pro lepší dynamiku v přímém směru.

Karoserie z Turba, aerodynamika ze závodního vozu

Karoserie má původ v modelu 911 Turbo, výrazně se však odlišuje pro model GT3 RS charakteristickým aerodynamickým řešením, které téměř odpovídá závodním vozům. Dominantou GT3 RS je snížený spodní okraj předního nárazníku a velký zadní přítlačný spoiler.

reklama Isuzu

Přes víko zavazadlového prostoru z uhlíkových kompozitů a hořčíkovou střechu vede podélně orientovaná, 30 cm široká prohlubeň, která je reminiscencí na obdobný prvek používaný na předním víku u vzduchem chlazených modelů 911. Nyní je rozpoznávacím rysem odlehčených komponentů 911 GT3 RS. Dalším charakteristickým rysem jsou specifické přední blatníky s odvětrávacími otvory v horní části – tento prvek je jinak k vidění pouze na závodních vozech. Zvyšují přítlak na přední nápravě.

Podvozek

Podvozek 911 GT3 RS byl naladěn s důrazem na maximální dynamiku a přesnost ovládání. Použito je řízení zadní nápravy a systém Porsche Torque Vectoring Plus s proměnnou svorností zadního diferenciálu. Menší sklony k naklánění karoserie zajišťuje širší rozchod kol přední i zadní nápravy. 

911 GT3 RS je vybavena nejširšími pneumatikami, jaké se kdy dodávaly ve standardní výbavě pro jakýkoli z modelů 911. Výsledek: ještě agilnější nájezd do zatáček a ještě vyšší rychlosti průjezdu zatáčkami.

Club Sport ve standardu

Řešení interiéru se specifickými doplňky z alcantary navazuje na model 911 GT3. Hlavní novinkou jsou skořepinová sedadla, která vycházejí ze sedadel vyztužených uhlíkovými kompozity použitých u modelu 918 Spyder. Další součástí standardní výbavy je paket Club Sport s přišroubovaným ochranným rámem za předními sedadly, přípravou pro odpojovač baterie, úchyty pro samostatně dodávané šestibodové bezpečnostní pásy a držákem pro hasicí přístroj. 

Součástí volitelné výbavy je paket Sport Chrono, který kromě svých stopek umožňuje pracovat s aplikací Porsche Track Precision určenou pro chytré mobilní telefony. Ta umožňuje automaticky měřit časy na kolo pomocí GPS a současně zpracovávat informace o rychlosti jízdy, příčném zrychlení, stejně tak jako zpomalení a brzdění v podélném směru. Současně umožňuje tato data sbírat a sdílet je s ostatními řidiči.

Termíny a cena

911 GT3 RS lze objednávat již nyní a dodávky začnou v květnu 2015. Na německém trhu je cena stanovena na 181 690 € včetně DPH a povinné výbavy.

Video

Bok po boku s Caymanem GT4

Fotogalerie