Pagani Automobili Modena – továrna na hračky pro velké kluky, zakončí modelovou řadu Zonda speciální Zondou Revolution, která nemá daleko k Zondě R. Ani novinka však nebude určená do běžného provozu. Dvě čísla vám prozradíme hned – 800 koní a 1070 kilogramů.
Zonda Revolution je auto do sbírky, obzvlášť v obytných prostorách by se vyjímala její karbonová karoserie. A když na to přijde, tak ji můžete naložit do kamionu a přepravit na okruh. Tam využijete její potenciál, tedy karbon-titanové šasi, 6stupňovou sekvenční převodovku z magnézia, karbon-keramické brzdy (jsou o 15% lehčí než u předešlých verzí Zonda), pneumatiky Pirelli P-Zero Corsa, stavitelný zadní spoiler z místa řidiče a zejména šestilitrový atmosférický motor V12 od AMG s výkonem 588 kW (800 k) a točivým momentem 730 Nm. Zonda R zajela nejrychlejší kolo na Severní smyčce Nürburgringu s časem 6:47, nová verze Revolution by to prý mohla umět rychleji. K pokusu o prolomení rekordu zatím nedošlo. Revolution je z pohledu techniky a aerodynamiky vrcholem modelu Zonda. Vychytávka v podobě nastavitelného přítlaku zde není jediná, mezi další patří 12 druhů nastavení kontroly trakce či závodní ABS. A kolik, že si Horacio Pagani účtuje za svůj poslední výtvor? Neskromných € 2,2 milionu bez daně. Šeptá se o výrobě jen 5 kusů.