Nové Gallardo? Ne, Lamborghini nám zavřelo pusu faceliftem

Lamborghini přivezlo do Paříže faceliftované Gallardo, čímž jasně naznačilo, že na zcela nový model si budeme muset ještě chvíli počkat. Přinášíme vám přehled změn pro rok 2013 jak na modelu Gallardo, tak na modelu Aventador.

Toreador v nápadně vyšívaném obleku předstupuje s červenou pláštěnkou před mnohatisícový dav, který se přišel podívat na koridu. Za dřevěnými vraty už funí rozzuřený býk Gallardo. Atmosféra houstne, do okamžiku, kdy bude býk vypuštěn, zbývá několik sekund. Vrata jsou otevřena a do arény vbíhá býk LP560–4. Davu i toreadorovi je tento býk důvěrně známý, neboť býčí zápasy obráží už od roku 2009. Ročník 2013 má jen pozměněné rohy, kopyta a zadní partie. Je to opravdu statný a na pohled dobře rostlý kus, ale dav čekal něco víc. Mnohem větší pozornost na sebe strhává býk číslo LP570–4 označovaný jako Edizione Tecnica. Tělo má porostlé matně černou srstí v barvě Nero Nemesis zdobenou oranžovými prvky Arancio Argos. 

Po několika minutovém zápasu všichni vědí, že ani tento býk nepatří mezi mladá plemena. Jedná o speciálně šlechtěnou větev Superleggera, tedy býky vyznačující se větší silou, ale menší váhou. DNA býků Gallardo zůstává stále stejné. Toreador schytal jen pár šrámů, ale jestli odejde po svých, není zatím jasné. Proti rudému hadru se rozebíhá ten největší býk, který je dnes k vidění – Aventador. O co kratší je kariéra tohoto býka, o to větší respekt má. Ročník 2013 dostane přepracované tlumiče a nový karbonový balíček. V druhém dějství, kdy má býk v šíji zabodnutých již několik banderillas, se nedostavuje očekávaná únava. Chovatel totiž Aventadoru přichystal start/stop systém, takže když býk stojí, nespotřebovává žádnou energii. Síly šetří i při lehkém poklusu, neboť jeho dvanáctikomorové srdce pracuje jen z poloviny. Jak tento zápas skončí, necháme už na vaší fantazii.

Názor TopDrive

Zcela nového Gallarda se dočkáme snad v roce 2014, do té doby si budeme muset vystačit s faceliftem. Přestože tento model vypadá stále dobře, drobná plastika jen stěží zahladí všechny vrásky. Zejména v interiéru jsou znát „roky“ Gallarda. Přestože se aktuální generace představila na ženevském autosalonu v roce 2008, interiér je takřka totožný s první generací, která se vyráběla od roku 2003! Za tu dobu Ferrari uvedlo dva zcela nové modely (F430 a 458 Italia). Pravdou zůstává, že Gallardo je úspěšný model, kterého se prodalo kolem 13 000 kusů. Ročník 2013 přijde do prodeje v listopadu letošního roku. Verze s pohonem zadních kol – LP550–2 Coupé a Spyder jsou stále v nabídce. Úsporný balíček Aventadoru je nám upřímně k smíchu. Uváděná kombinovaná spotřeba na úrovni 16 litrů (oproti současným 17,2 l/100 km) má význam pro milovníky tabulek a bruselské úředníky, nikoli pro zákazníky Lamborghini. Na daň z luxusu, která momentálně „trápí“ majetné Italy, to vliv samozřejmě nemá. Příští rok bude Lamborghini slavit padesáté výročí, což se zcela jistě neobejde bez limitovaných edic či speciálních modelů.

Podobné články:

1000 Kč za založení účtu

Tisícovka, která leží doslova na zemi. Založte si účet u RB, zaplaťte třikrát kartou a tisícovka je vaše. To mě zajímá.

1 komentář u „Nové Gallardo? Ne, Lamborghini nám zavřelo pusu faceliftem“

  1. Lambo chce asi trumfnout Škodu v počtu let, kterých vyrábí 1 model. Škoda, že led v tomto segmentu je několikanásobně tenčí.

    Odpovědět

Napsat komentář